Inlägg från: Sunkiissed |Visa alla inlägg
  • Sunkiissed
    skanka skrev 2010-02-25 16:15:03 följande:
    Va skönt att det funkar för er nu. Man känner sitt eget barn bäst och vet bäst vad det behöver.  Lika viktigt som barnen  får sova ordentligt lika viktigt är det för föräldrarna.  AAtt prova en ny metod kan bryta en ond cirkel.
    Precis :)
    Här har det också funkat utmärkt!
  • Sunkiissed
    Pralin M skrev 2010-02-25 17:16:59 följande:
    Jag har en annan metod som också funkar super. Släggmetoden. Slå ditt barn medvetslöst med en slägga. Det funkar varje gång! Jag lovar!
    Så omoget!
  • Sunkiissed
    Pralin M skrev 2010-02-25 20:37:25 följande:
    Det tog en kvart för flickan att somna, men hon var inne flera gånger under den kvarten. Om man kör stenhård 5mm så hade hon ju gått in efter 5 minuter!
    ( Så tror jag TS menade med 15 minuter )

Vi har också kört en mild variant, då vi gick in klappade och lugnade dem, gick ut, grät de så gick vi in efter 1-2 minuter osv.

Och sen beror det också på vad det är för gråt helt klart. Man hör tydligt om det är panik eller gnäll..
  • Sunkiissed
    skanka skrev 2010-02-25 21:24:15 följande:
    Storasyster ser visst att jag bryr mig, för vi pratar med henne under tiden och hon tystnar efter en stund, när vi gått en bit, 200 meter. Hon skriker även om jag bär henne i i något och eftersom jag har problem med ryggen så ska jag helst inte bära för länge, därför blir det vagnen. Dessutom så skulle storasyster tycka att jag vore en mycket värre mamma om jag lät henne vara hemma från förskolan för att lillasyster skriker 200 meter i en vagn. Jag tror också att det skulle gå ut över lillasyster att det är hon som gjort att hon inte får gå till förskolan.Som du skriker så skulle säkert de flesta storasyskon må dåligt av att lillasyster skriker, men vad är då mest lindrande för dem att de får höra lillasyster skrika en kvart o sen är det tyst hela natten el att lillasyster skriker en kvart o sen skriker varannan timme hela natten?Ska man också säga till storasyster nej jag kan inte komma och torka dig i rumpan när du bajsat för lillasyster skriker om jag lägger ned henne du får vänta tills hon somnat el tills pappa kommit hem. El nej jag kan inte laga mat till dig nu  fast du är vrålhungrig du får vänta 3 timmar tills pappa kommer hem, men ta en frukt i skålen där.  Jag tycker inte om att höra henne skrika men hon ser mig, jag är närvarande fast jag för tillfället inte håller i henne, jag pratar med henne sjunger för henne o sen somnar hon.  Skulle jag ha henne i själ skulle hon ändå vakna när jag lyfter över henne till vagnen och jag kan som sagt inte bära henne hela vägen.
    Åh så bra skrivet!

Jag har tvillingar och man kan inte göra allt för båda hela tiden, så är det bara.
    Att vissa här sitter och säger att man måste bära hela tiden borde få testa på mina barn så ska vi se hur de hade mått efter en dag. {#lang_emotions_wink}

Har dem från 06-20 och kanske att jag får sammanlagt 1 timme över till annat, annars har jag alltid någon på armen. Men jag måste få gå på toa, och beroende på vad man ska göra där så kan de ju ta mer än 5 min. Nu är ju inte detta på natten men man låter dem ju ändå gråta.

Sen sover de från 20 till 06 oftast ( och skulle de vakna på natten så får de mat men de händer nästan aldrig nu ) och de är så mycket piggare och snällare under dagen {#lang_emotions_smile}
  • Sunkiissed

Får jag fråga er vad ni hade gjort om ni haft tvillingar/Trillingar?!

För jag var då tvungen att låta barnen ligga i sängen & jag stod och klappade dem osv.

Det går inte att vara så "perfekta" som ni med ett barn vill få det till, ni ser ner på alla tvillingföräldrar ( eller de med ett äldre barn som måste få uppmärksamhet någongång )

& kom inte med massa tjat om att man kan gå runt med dem hela dagarna i sjal för det funkar inte..

Man måste byta/mata/kramas med det ena barnet ibland.. Sen att man kör stenhårt på 5 minutersmetoden kanske inte funkar.. Men så som jag märkt är att när jag matat klart ena barnet, lägger h*n i sängen så kanske det blir lite gnäll/gråt men jag måste faktiskt mata den andra också. Oftast tar det inte mer än 2 min & så somnar de. 

Sen är det skillnad på gråt/gnäll/hysterisktskrik.. Jag har fått lära mig deras olika signaler. & det finns olika gråt, jag lovar, jag har fått lära mig det

• Sunkiissed

Men alltså! Nu menar jag inte att jag LÅTER dem ( eller jo, på ett sätt gör man det ) men inte med mening, fast det vet ju inte de om, alltså varför man lämnar dem.

De sover i varsin säng & då kan man ju klappa dem på samma gång osv.

Men på dagen då de ska byta blöja/äta eller något annat som kräver att jag lämnar det ena barnet så blir det gråt ibland, rätt ofta. & att säga till mig då att mina barn kommer bli skadade är bara dumt, för då borde nästan alla tvillingar vara otrygga. För ni kan fråga vilken tvillingmamma som hellst & det är väldigt mycket gråt då man kan bära EN & samtidigt göra mat tex, men den andra då?

& det är skillnad på att ha 1 & ett halvt år emellan än att ha två spädbarn på samma gång..

Att ta upp två stycken & gå runt och bära på dem blir sällan bra eftersom de inte riktigt kan hålla i sig själva, man måste vara försiktigare med småbebisar & kan inte hålla & ta upp dem hur som hellst..

Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!