WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!
Ts ta inte åt dig..Vad du än gör så kommer folk trampa på dig och hitta fel.
Kraaam!
Får jag fråga er vad ni hade gjort om ni haft tvillingar/Trillingar?!
För jag var då tvungen att låta barnen ligga i sängen & jag stod och klappade dem osv.
Det går inte att vara så "perfekta" som ni med ett barn vill få det till, ni ser ner på alla tvillingföräldrar ( eller de med ett äldre barn som måste få uppmärksamhet någongång )
& kom inte med massa tjat om att man kan gå runt med dem hela dagarna i sjal för det funkar inte..
Man måste byta/mata/kramas med det ena barnet ibland.. Sen att man kör stenhårt på 5 minutersmetoden kanske inte funkar.. Men så som jag märkt är att när jag matat klart ena barnet, lägger h*n i sängen så kanske det blir lite gnäll/gråt men jag måste faktiskt mata den andra också. Oftast tar det inte mer än 2 min & så somnar de.
Sen är det skillnad på gråt/gnäll/hysterisktskrik.. Jag har fått lära mig deras olika signaler. & det finns olika gråt, jag lovar, jag har fått lära mig det
Men alltså! Nu menar jag inte att jag LÅTER dem ( eller jo, på ett sätt gör man det ) men inte med mening, fast det vet ju inte de om, alltså varför man lämnar dem.
De sover i varsin säng & då kan man ju klappa dem på samma gång osv.
Men på dagen då de ska byta blöja/äta eller något annat som kräver att jag lämnar det ena barnet så blir det gråt ibland, rätt ofta. & att säga till mig då att mina barn kommer bli skadade är bara dumt, för då borde nästan alla tvillingar vara otrygga. För ni kan fråga vilken tvillingmamma som hellst & det är väldigt mycket gråt då man kan bära EN & samtidigt göra mat tex, men den andra då?
& det är skillnad på att ha 1 & ett halvt år emellan än att ha två spädbarn på samma gång..
Att ta upp två stycken & gå runt och bära på dem blir sällan bra eftersom de inte riktigt kan hålla i sig själva, man måste vara försiktigare med småbebisar & kan inte hålla & ta upp dem hur som hellst..