skanka skrev 2010-02-25 21:24:15 följande:
Storasyster ser visst att jag bryr mig, för vi pratar med henne under tiden och hon tystnar efter en stund, när vi gått en bit, 200 meter. Hon skriker även om jag bär henne i i något och eftersom jag har problem med ryggen så ska jag helst inte bära för länge, därför blir det vagnen. Dessutom så skulle storasyster tycka att jag vore en mycket värre mamma om jag lät henne vara hemma från förskolan för att lillasyster skriker 200 meter i en vagn. Jag tror också att det skulle gå ut över lillasyster att det är hon som gjort att hon inte får gå till förskolan.Som du skriker så skulle säkert de flesta storasyskon må dåligt av att lillasyster skriker, men vad är då mest lindrande för dem att de får höra lillasyster skrika en kvart o sen är det tyst hela natten el att lillasyster skriker en kvart o sen skriker varannan timme hela natten?Ska man också säga till storasyster nej jag kan inte komma och torka dig i rumpan när du bajsat för lillasyster skriker om jag lägger ned henne du får vänta tills hon somnat el tills pappa kommit hem. El nej jag kan inte laga mat till dig nu fast du är vrålhungrig du får vänta 3 timmar tills pappa kommer hem, men ta en frukt i skålen där. Jag tycker inte om att höra henne skrika men hon ser mig, jag är närvarande fast jag för tillfället inte håller i henne, jag pratar med henne sjunger för henne o sen somnar hon. Skulle jag ha henne i själ skulle hon ändå vakna när jag lyfter över henne till vagnen och jag kan som sagt inte bära henne hela vägen.
Men snälla, nu tar du allt i lite. Det jag menar är att det allra mesta går att lösa så att bebisen slipper skrika ensam. Min lilla kille vaknar massor med gånger på natten men har aldrig stört storebror. Måste de sova i samma rum till exempel? Ja, jag har också varit med om situationer då storebror kissat på sig samtidigt som lillebror varit vrålhungrig. Och då kan jag precis som du skriver inte precis kunnat sätta mig och amma medan storebror står och gråter alldeles nerkissad. Så ja, då lägger jag ner lillebror på badrumsgolvet och han får tyvärr skrika, tvättar snabbt av storebror och sätter mig sen i soffan med båda. Man har ju bara 2 händer, men det är skillnad på att medvetet låta en bebis skrika för att somna och att typ bajsa färdigt ifall bebisen vaknar mitt i.
Får du inte bära alls så förstår jag att det är svårt att ta hand om två små barn varav ett så litet. Den första tiden bodde i princip lillebror i min bärsjal, annars hade jag som du skriver knappt kunnat fixa mat till storebror.