Inlägg från: Pretty in scarlet |Visa alla inlägg
  • Pretty in scarlet

WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!

Vad skönt TS att det funkar! Jag är en motståndare till "5 minutersmetoden" i de versioner när man flera minuter ignorerar barnets gråt oavsett hur förtvivlat barnet blir. Men som alltid är det från fall till fall, man känner sitt eget barn bäst och din flicka verkar ju bara vara lite stökig vid sänggående som resulterar i gnäll då hon blir "lämnad" snarare än panik. Utan att ha tänkt på det som en metod så gör jag som du med mina barn. De har tidigt sovit i egen säng och nattas genom att man lägger ner dem och går iväg en stund för att sedan komma tillbaka om de blir ledsna och gör så fram och åter tills de somnat. Jag VILLE samsova med dem båda men de har aldrig kunnat komma till ro i vår säng. Ej heller kan de komma till ro om jag sitter bredvid deras säng när de ska sova. De är så olika de små .

• Pretty in scarlet

Pralin M: Jag är benägen att hålla med dig! Man ska verkligen fråga sig VARFÖR det fungerar! Jag tror som du att de lär sig "att det inte är någon idé att gråta ). Ibland kan min äldsta gråta av ursinne av att bli lagd att sova för att hon är övetrött. Det enda som funkar då är att låta henne gråta och komma in då och då för att krama och säga godnatt igen. Står jag vid hennes sida hela tiden blir det bara värre och värre. Men jag känner henne så väl och hör på gråten när det är allvar på riktigt och skulle aldrig ignorera det. Det jag menar är att det är verkligen inte bara dåligt med 5 min metoden eftersom den kan tillämpas på mer humana sätt oxå som är baserat på vad barnet visat att det behöver.  

Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!