Inlägg från: Aurora84 |Visa alla inlägg
  • Aurora84

WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!

Till TS!
    BRA JOBBAT! jag känner så väl igen mig i det du skrev och vilken lycka att det gick så himla fort för er! Vår dotter skulle alltid somna vaggandes i famn.. dagarna i ända. Vi började med 5minutersmetoden strax före jul och vi fick kämpa i ca 3 veckor.. men det gick ju tillslut. Nu somnar hon i princip direkt man lägger ner hon :)

• Aurora84
    SandraLindholm skrev 2010-02-25 21:31:03 följande:
    Åh så bra skrivet!Jag har tvillingar och man kan inte göra allt för båda hela tiden, så är det bara.Att vissa här sitter och säger att man måste bära hela tiden borde få testa på mina barn så ska vi se hur de hade mått efter en dag. Har dem från 06-20 och kanske att jag får sammanlagt 1 timme över till annat, annars har jag alltid någon på armen. Men jag måste få gå på toa, och beroende på vad man ska göra där så kan de ju ta mer än 5 min. Nu är ju inte detta på natten men man låter dem ju ändå gråta. Sen sover de från 20 till 06 oftast ( och skulle de vakna på natten så får de mat men de händer nästan aldrig nu ) och de är så mycket piggare och snällare under dagen
    Håller med dig.. såklart måste man låta barnen gråta/skrika ibland.. även ha dem fritt på golvet.. hur ska dom annars lära sig bli självständiga om man inte låter dom få vara lite själv? :)
Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!