Inlägg från: hallencreutz89 |Visa alla inlägg
  • hallencreutz89

WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!

lennartsdotter skrev 2010-02-24 23:38:05 följande:
    Varför skrek barnet då tro? Vad är din teori? Gissningsvis skrek inte barnet av glädje eller lättnad iaf. Om skriket sedan berodde på en känsla av ensamhet, rädsla, oro osv. eller lite av allt blandat i en kompott spelar väl egentligen ingen roll. Grunden till skriken är en negativ upplevelse hos barnet. Eller manipulerar 6 månader gamla spädbarn sina föräldrar? Skriker bara för att jävlas?
    Nej barn skriker inte för att jävlas med förälrarna men ibland så skriker de bara för att de är övertrötta. Har du aldrig själv varit sådär trött så du varit genomgnällig utan anledning? Min bebis skrek hysteriskt igår (på dagen när vi höll henne) och det var för hon var trött för att hon hålle rpå att få nya rutiner. Så fort vi satte oss i bilen så somnade hon för att hon har så trött och hon äntligen kom ur gråtandet. För ibland hetsar de upp sg själva genom att gråta och då är det svårt att få dem lugna för det fastnar i det. Hon tystnade för vi gick ut mot bilen och kylan när vi kom ut fick henne att reagera så hon kom ur gråtandet hon fastnat i
  • hallencreutz89

Det här kanske låter helt sjukt, men jag tror ett bra sätt att lugna ett hysteriskt barn på är att hålla fast det. Det märke rjag också på min bebis när hon börjar sparka en massa och vrida på kroppen när hon ska sova, då funkar det jättebra att hålla fast henne lite, inte våldsamt såklart. Tror det har att göra med livmoderskänslan, man läser ju på många ställen att bebisar sover bättre lite inbäddade så de inte kan sparka runt en massa. Nu när jag börjat med rutiner för min bebis så har jag bullat upp med massor av kuddar i hennes säng så hon ligger lite inpackat, för jag har märkt att när hon ligger fritt på rygg så sover hon inte alls lika bra. Det kanske var lite off topic, men ville bara tipsa

• hallencreutz89
    Höst flickan skrev 2010-02-26 15:39:58 följande:
    Hur vet amn att barnet inte mår dåligt? Blir jag nonchalerad när jag gråter mår jag faktiskt dåligare än när jag får stöd o tröst.. O om det är så illa..så varför itne skaffa barnvakt? Nä..barn märker inte att man mår piss..sålänge man tar hand om dom bra o är kärleksfull o älskar dom. Börjar man därimot behandla dom illa..ja då märker dom det. O då är frågan..vad är värst? 5 minuters metoden..el att behandla dom illa.. ..för mig är det skit samma... Jag hade sökt barnvakt.
    Ville bara påpeka att lång tifrån alla har råd med barnvakt
  • hallencreutz89

Jag tänker såhär att de flesta som är födda innan man började prata om 5mm är nog uppfostrade med den. Och de flesta jag känner har utvecklats bra ändå =)

Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!