• Icis86

WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!

Spännande att läsa detta!
    Vi ska nämligen börja med denna metod på vår 6 månaders son ikväll.
    Han har tagit för vana nu de sista månaderna att vakna varannan timme och somnar inte om om han inte får somna vid bröstet, då gärna min bröstvårta i hans mun - tappar han bröstvårtan vaknar han och letar upp den för att sean somna om.
    Nu har jag också kommit till en gräns.
    Han kan inte må dåligt om man testar denna metod.
    Gråtar han varje natt i flera dagar, kanske metoden inte fungerar på honom.
    Men jag har hört att inom tre nätter brukar de kunna somna i sin egen säng och ungefär en vecka tar det att lära dem att somna om själva..

Som sagt - ni som inte tror att detta fungerar och kastar skit på oss som vill prova.
    Fine be me.
    Jag älskar min son över allt annat på denna jord och jag vill hans bästa!

• Icis86
    vittra skrev 2010-03-01 13:31:16 följande:
    Påståendet att bebisar inte har något långtidsminne är ju ännu mer tragiskt förövrigt. Tror du även på det?!Ja du vet inte mycket du... vilket märks ytterst tydligt på dina inlägg. Man kan ju bara hoppas att andra åtminstone kan lite om barns utveckling och kunskaper innan de drar till med att snacka om bevis hit och dit och påstår att än det ena och än det andra.
    Nr 1: jag tar inte åt mig något du skriver.
    Jag kan själv bedöma vad jag tor är bäst för mitt eget barn, det ska ingen annan berätta för mig!
    Jag vet mycket väl att det finns tusen tals med knep och knåp man kan göra.
    Vad vi har testat och inte testat behöver inte framgå här för det är inte det viktiga.
    Du har ingenrätt att trakasera mig och påstå att jag inte vet något om barn utveckling!
    Vad fan vet du om vad jag vet och inte ?!
  • Icis86
    MalinEddie skrev 2010-03-01 13:43:46 följande:
    Har ni testat nåt annat innan ni låter honom skrika sig till sömns? Om du vill ha ett alternativ finns ju "Panleys snälla avänjningsplan" som är till för just ert problem:www.babywhispererforums.com/index.php?topic=5...
    Grejen är den att ALLA barn skriker sig inte till sömns, ni får det att låta som om barnen ligger och skriker tills de spyr och att vi föräldrar är kalla och skiter i det.
    Jag känner lika mycket för mitt barn som du för ditt.
    Alla är vi olika och jag väljer själv vad jag vill göra.
    Eller hur ?
  • Icis86
    Plutteli skrev 2010-03-01 14:03:23 följande:
    Du kan väll testa nått annat först? Ni vet ju vad som stör och 5mm är UTTRYCKLIGEN enligt skaparen ENBART för barn med allvarliga sömnstörningar! Och det kan du väll ändå inse att ditt barn inte har? Du har redan fått en massa tipps från andra på snällare metoder, testa dem först och kör 5mm om verkligen INGET annat fungerar, men det har jag svårt att tro skulle bli fallet...
    Som jag har skrivit innan.
    Vad vi har testat och inte är inte det viktiga.
    Döm inte mig. det har du ingen rätt att göra.
  • Icis86
    Plutteli skrev 2010-03-01 16:04:07 följande:
    Jag skrev en FRÅGA om ni kunde testa annat innan. Det är inte jag som kommit på att 5mm enbart är till för barn med uttalade sömnrubbningar det är SKAPAREN av 5mm, dvs han som står bakom den! Och vart i mitt inlägg kan du läsa in att jag dömmer dig för att jag frågar om du inte kan göra nått annat innan du tar till en metod för barn med sömnrubbningar på ett barn som inte har det? (Såvida jag inte missat nått eller du valt att inte skriva ut viss info, för ett barn som inte kan sova utan napp/amning har inte en sömnrubbning)Jag dömer inte dig, jag bara frågade och kan du inte tåla frågor så ge fan i att skriva!
    jag är inte van av att bli såhär påhoppad som jag blev bara för att jag skrev att vi ska testa denna metod.
    ingen av er vet väl vad vi testat och inte?
  • Icis86

Inatt testade vi denna metod som sagt.
    Och det gick klockrent.
    Han små gnällde i kanske 20 min och sedan somnade han.
    Under dessa 20 minuter gick vi in 5 gånger för att titta till han, pussa honom på kinden och säga godnatt.
    Han vaknade igen kl 5 och fick då äta sedan somnade han i sin säng igen och sover fortfarande.

TS skrev denna tråd för att hon tyckte den var super - ni som inte giller den, stata en egen tråd och skriv av er och dela erfarenheter om Tassmetoder och allt annats där.

Nu skiter jag i er jobbiga tråd med en massa "SNÄLLA TIPS" och gud vet allt vad ni påstår ni delar....

• Icis86
    vittra skrev 2010-03-02 09:56:07 följande:
    Men du, du missade en väsentlig sak. TS skrev tråden för att hon trodde hon hade använt 5mm vilket hon inte har! Det är inte 5mm hon tycker är "super", hon tycker att det är super att de har hittat ett sätt som fungerade för dem!
    Men det vad fan!
    Förlåt mig så mycket då.

Får man inte kalla det 5 mm. om man har använt en snarlik metod ? isåfall ber jag hemskt mycket om ursäkt.
Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!