WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!
Trist att folk måste börja gapa och kasta skräp så fort det pratas om något som kanske inte stämmer överrens med vad dom har hört eller läst. Ts, vad bra att det funkade för er och att du nu kan vara en bättre och mer utvilad mamma på dagarna
Detta är lite OT men jag tänker ta upp det ändå på denna tråd. Jag förstår inte varför det är så hemskt att man vill (dock inte till vilket pris som helst) att ens barn skall sova på nätterna och att man guidar sitt barn till bättre sömnrutiner?
Läser att flera här skriver att TS barn bara vaknar 6 gr under en natt och det minsann är normalt och det skall man leva med.
Det kan få vara jätte normalt men det gör inte en mamma mindre trött.
Min som vaknade mellan 8-10 gr per natt i 10 månader och jag mådde verkligen skit under dessa månader och när jag tänker tillbaka på den tiden så är allt bara en dimma och jag tycker verkligen den tiden var fruktansvärd.
Min son mådde inte bra och jag mådde inte bra så vi gjorde en variant att 5mm (ferbers) och hade istortsätt samma erfarenhet som TS fast våran son svarade tom ännu bättre med lite gnäll och ingen hjärtskärande gråt.
Vi är nu en helt annan familj som är utvilade och jag har glädjen och energin att hänga med i min underbara sons upptåg.
Jag bor i USA och här har man en helt annan syn på barns sömn. I och med att dom flesta mammor börjar jobba efter 12 veckor så blir sömn väldigt viktigt för dessa mammor för att kunna prestera på jobbet så dom flesta jag känner och hört om har gjort någon sorts av sömnträning och verkligen ALLA har samma erfarenhet som mig och TS.
Jag vill gärna tro att folk är så pass smarta och har hjärtat på rätt plats att om nåt inte funkar, tex man har ett barn som mitt som inte vill samsova eller har ett barn som inte svara bra på 5mm (hysterisk gråt) så avbryter man och gör nåt annat som passar barnet bättre.
Nä jag tycker det är synd att man som mamma inte ens kan få skriva en tråd här på FL om sin lycka att något har fungerat utan att en massa människor hoppar på och gapar.