• Bellini

WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!

Melly skrev 2010-03-02 13:46:59 följande:
    Fast att tyvärr så visar den moderna anknytningsforskningen klart att det du skriver inte stämmer. Spädbarn tror inte alls att det är farligt att ligga ensamna om man tar upp dom när dom börjar skrika. Det funkar tvärtom alltså att om man tar upp dom så lär man dom att dom får sina signaler besvarade och utav det så blir dom trygga i sig själva.Genom att INTE ta upp dom så lär dom sig bara att dom blir ignorerade och utav det så kan deras självkänsla och inre trygghet ta skada. Det går inte att skämma bort ett spädbarn med närhet och kärlek. Att spädbarn behöver ligga och skrika ensamna för att dom ska "lära sig" det är sånt som dom trodde för typ 50 år sen. Idag så vet man att det var fel.
    kallar man ett 6 mån barn för spädbarn?
  • Bellini

Livetmedlova.....jag tycker folk rackar ner på dig....jag förstår hur du menar...du är en bra mamma...stå på dig o skit i vad andra tycker. Det som funkar för er familj är ju jättebra...=)

• Bellini
    MalinEddie skrev 2010-03-02 15:07:55 följande:
    På vilket sätt är tråden OT? Folk pratar ju om CIO metoder, 5mm är en CIO metod!
    Jag kanske är dum som frågar men vad betyder OT?
  • Bellini
    nysignatur skrev 2010-03-02 19:50:29 följande:
    Människor som använder ordet "uppmärksamhetsgnäll" och 6 månaders baby vill jag smörja in i gamla matrester och ställa ut till kräkorna. Näe. Men det stör mig.Kan man inte införa det som obligatoriskt att man ska läsa på om barnets kognitiva utveckling innan man blir mamma och pappa?

Omoget skrivet
  • Bellini
    zubi skrev 2010-03-27 10:32:09 följande:
    Grattis till sömn-framgången! Skönt att både du och din dotter mår bättre och är piggare och gladare. Jag tror olika metoder funkar olika för olika människor och självutnämnda experter som "Vittra" ger jag inte mycket för trots att hon på något sätt vet hur man får ALLA barn att må bra.
Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!