• SR87

WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!

Huvudsaken är att barnet i fråga mår bra! Sedan är det helt individuellt hur man funkar som person, för små barn är individer de också! Och mår Lova bra så var detta ett vinnande koncept i detta läget! För vissa andra barn kanske det inte funkar lika bra.

Jag jobbar på förskola, där kan man verkligen inte hålla på och dalta! När rullgardinen är nere så ska det sovas, med eller utan napp. Vi är visserligen kvar i samma rum tills alla sover men man kan inte ligga och natta 7 barn, de får faktiskt sova själva och ju tidigare de lär sig detta, desto bättre :)

• SR87

Jaag menar inget illa med det jag skriver.. bara det att det tyvärr inte är så mycket annat att göra om man har många barn som ska sova samtidigt, och att det underlättar ifall de är vana att somna själva! De som har napp ska självklart ha den! Skulle heller aldrig låta ett barn bara ligga där ifall det grät!

Och när jag skrev att man inte kan "ligga och natta 7 barn" så menade jag att man inte kan ligga bredvid 7 st samtidigt och hålla om och "gosa" med.

Måsta ha formulerat mig väldigt dåligt ifall ni förstod det som något annat och då ber jag om ursäkt!

• SR87

Jag måste erkänna att jag fick lite panik när jag fick sådanna reaktioner på det jag skrev för det var verkligen inte så jag ville att det skulle låta! Vissa har både gosedjur och napp! {#lang_emotions_smile}
    Men då föräldrarna sagt att de inte ska ha det så har barnen det inte, det bestämmer ju inte vi utan föräldrarna! Självklart!

Vet inte vad jag fick "dalta" ifrån, det blev fel i alla fall!

Svar på tråden WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!