WOW! 5-minuters-metoden funkar SÅ BRA!
Fram tills våran son var 6 månader sov han brevid mig, snuttandes hela natten. Vilket var helt okej för mig, jag tyckte det var jättemysigt och bekvämt! Men helt plötsligt ville han inte sova brevid mig, han sparkades och puttades och vägrade somna. Då bar vi, å bar, å bar, å bar tills han tillslut somnade och han fick sova brevid mig.
Tillslut vågade vi testa 5-minuters metoden. Jag trodde inte att jag skulle klara det, men så tänkte jag, vi testar 1 natt, blir han alltför ledsen så plockar vi upp han sa vi. Men han smågnällde i 25 minuter första natten, varje gång vi gick in var det som att vi väckte honom, som att han gnällde halvsovande. Sen i kanske 1 vecka behövde vi gå in max 1 gång och klappa lite på han. Sen sov han hela nätter! Han hade aldrig sovit mer än 1 timma i sträck innan.
När han var runt 8 månader blev han förkyld och började få tänder och vi tyckte synd om honom och började bära igen, vilket resulterade i 1,5 timmes nattning av skrikande bebis VARJE natt i 1,5 månad. Nu för en vecka sedan tyckte vi att nu verkar allt vara lugnt med förkylning och tänder och sa att nu kör vi igen, och var berädda på att det skulle bli jättejobbigt, eftersom att han hela tiden sätter sig upp nu, men till våran stora förvåning tog det drygt 25 minuter av smågnäll, och han la sig själv och somnade. Nästa natt och alla nätter sen dess har det bara varit att lägga ner honom och han har kramat sin nalle och somnat gott!
Lång berättelse för att säga att det funkade för oss med!