• LinaJo83

37,7-37,8 feber?

Min lille kille på 6 mån hade nu 37.7 i temp, innan idag hade han 37,8. Räknas det som feber? Han är precis som vanligt annars. Jag har några dagar varit dunderförkyld... kan han vara förkyld utan några andra symtom förutom feber?

• Svar på tråden 37,7-37,8 feber?
  • bollanmollan

nja jag brukar inte räkna som feber om det inte är över 38.

• April Mamma

Ja, det kan dom

Min 7 mån hade feber för ett tag sedan, bara feber...37,7-37,8 är ju inte direkt feber men förhöjd temp

• Raow

Bebisar har oftast lite högre kroppstemperatur än vuxna. Om det är över 38 räknas det som feber, står det i en BVC-bok vi fick :)

• sandra em

Min 6månaders har 36-36.5 i normal temp.
    Nu i natt hade han 38.2 och nu i kväll 37.8 och jag räknar det som feber eftersom jag vet att han har ganska låg normal temp.
    Kolla någon gång när ni inte är sjuka för att veta vad han har i vanliga fall =)

• Minxy

Tror det räknas som feber när barn har över 38 grader, MEN det kan vara vettigt att ta reda på vad barnets normala temp ligger på, både morgon och kväll.

Vår son har t.ex. 37,4 som normaltemp på morgonen, så 38,0 räknar jag inte som direkt feber på honom. När han har ca 38,5 så börjar man märka att han är varmare än vanligt, men påverkad av febern blir han inte förrän han har ca 40 grader....

Älskade Leo 2oo8-o2-16 och underbara Nora 2oo9-11-24!
  • Hjärtevännen

Kanske tänder på gång?

Svar på tråden 37,7-37,8 feber?