Inlägg från: skruttunge09 |Visa alla inlägg
  • skruttunge09

Börja dejta efter separation

Pappan till mitt barn flyttade för 3 veckor sedan. Nu har han en profil på diverse dejtingsidor, och letar verkligen något nytt. Jag hade ett önskemål, att vi båda skulle ligga lite lågt med dejtande tills allt lagt sig lite, och vi har fått rätt på detta med ungänge etc. Vår bebis är 4 månader. Som det har varit, fram tills jag fick veta detta med "dejtletandet", har vi umgåtts här hemma med vår bebis för att göra det hela lite smidigare. Nu när jag har fått veta detta vill jag inte ens se honom här hemma. (Han har redan varit på dejt) Är det okej att dejta efter 3 veckor, under dessa omständigheter? Är det jag som är dum i huvet som inte accepterar detta?

Motivera gärna era Ja eller Nej!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Börja dejta efter separation
  • skruttunge09

Ja, det kan man säga att det har varit. Efter hot, elakheter och våld så dör ju kärleken en smula. Även att bli kallad fetto 2 veckor efter förlossning gör ju att man inte är så sexasugen... Men med löfte om att sluta skrika och vara våldsam, så kom vi gemensamt fram till att vi skulle försöka grejja detta ändå. Men det funkar ju inte heller.

• skruttunge09

Mei: Tack för att du tog dig tid att ge sådant eftertänksamt svar på min "fråga". Absolut är det så att vi alla har olika erfarenheter och därmed åsikter, samt att det finns mååånga anledningar till att han går vidare såhär fort. Det som från min sida är så svårt att släppa är ju att vi "skulle bli en familj". Han skulle växa upp så fort bebisen ploppat ut, och insett mitt värde. Absolut INGET av det har hänt, och då kan man ju även fråga sig hur djup kärleken var från hans sida. Jag har i stort sett aldrig känt att jag haft ett värde för honom.

Familjerätten är kontaktad, och har fått en tid. Skall dock ringa och be om en snabbare tid, då vi inte kan kommunicera pga att han är så fruktansvärt omogen och skyller sina utbrott på mig.

Svar på tråden Börja dejta efter separation