• Anonym (Fat Desperado)

Viktminskningspreparat? Efedrin etc?

Jag är desperat att tappa några kilon och har en del att ta av. Behöver en kickstart för att motivera mig och har nu bestämt mig för att prova nåt preparat som Efedrin, Lepigen, "Helsingörspiller" eller liknande. Men nätet är fullt av vad jag uppfattar som "bluffprodukter", så behöver tips från er som provat. Undanbeder mig från åsikter om att det är fel att anvä´nda dessa preparat, för jag har redan bestämt mig för att prova.

Så...

Vad har ni provat för preparat?
    Effekt?
    Var köpte ni det, gärna länk?

Tack på förhand!

• Svar på tråden Viktminskningspreparat? Efedrin etc?
  • Pennskrinet

Tja, du säger ju att du redan har bestämt dig för att prova så... Skulle hellre satsa på något bluffpreparat och hoppas på placeboeffekt än på efedrin-preparat och få hjärtproblem och ha risk att dö.

• Anonym

Vet att du inte vill ha ett sånt här inlägg men... Har en närstående som höll på med efedrin ett tag. Denna person höll på att dö pga hjäprtproblem som efedrinet orsakade. Efedrin är välkänt för att orsaka hjärtinfarkt hos unga personer som använder det. "Det händer inte mig" funkar inte, det kan hända vem som helst.

• Anonym (Fat Desperado)

Ok, tack för era inlägg: Är det någon som kan besvara de frågor jag hade inledningsvis?

• Anonym

Ja jag har provat efedrin. Du kanske blir smal men man blir så jäkla lökig. Svettig, stissig och acne är bara några exempel.

• Miss Maria

Ja skulle vilja tillägga en sak! Prova pulverdiet...typ nutrilett eller naturdiet...det är verkligen bra o ger en kickstart!!

• Anonym (Tess)
    Vad har ni provat för preparat?
    Effekt?
    Var köpte ni det, gärna länk?

http://www.lepigenx.info/

Pålitlig sida, äkta vara.
    Effekten på mig är att jag blir piggare och får minskad hungerkänsla och på så vis rör mig mer och äter mindre, gärna tillsammans med Hoodia. Jag går inte ner i vikt enbart genom att pillret magiskt förbränner fett medans jag lever som vanligt.

Annars tycker jag själv att pulverdiet är en snabb och bra kickstart.
  • Ahdela

LCHF är super, du går ner massor och är aldrig hungrig!

• Anonym

Du går inte ner speciellt mycket om du inte tränar om du tex äter efedrin.

Det är farligt med eferdrin för hjärtat. Jag har ätit men det ger ingen verkan som jag sa om man inte tränar ganska hårt. Då kan man ju lika gärna äta mindre och träna så får man ju samma effekt.
    Däremot så har jag ätit reductil och det var mycket bättre. Jag åt väldigt lite för jag var helt enkelt inte hungrig, det är inte riktigt samma effekt med efedrin. Man blir pigg, stissig och så är man inte hungrig, men när tabletten släpper så är man vrål hungrig istället. Man måste äta flera tabletter om dagen för att inte bli hungrig. 
    Det går inte att beskriva skillnaden på eferdin och reductil med hungerkänslan. Men jag åt och var mindre sugen på mat och liknande med reductil.
    Men bästa sättet är ju att äta mindre och nyttigare och röra på sig.
  • maadicken

jag äter reductil, men det har / ska tydligen försvinna nu. har utan att anstränga mig speciellt gått ner några kilo. hoppas på bättre resultat när jag får tid att röra lite mer på mig.

den har iaf helt tagit bort mitt sötsug och kvällssug. tycker inte jag är mindre hungrig, men det är inte heller hunger som varit mitt problem.
    reductil verkar funka väldigt bra för många iaf, och det skrivs ut av läkare.

även jag vet dom som tagit efedrin, och en av dom slutade på sjukhus med rusande hjärta...

(¯`°?.¸ ღ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥ღ ¸.?°´¯)
Svar på tråden Viktminskningspreparat? Efedrin etc?