va e kalorier socker?
Men alltså, en stor godispåse om dagen? Vad äter du i övrigt?
Kan ju hända att din kost inte är näringsrik nog och därav sötsuget.
Är du överviktig?
Äter du frukost? Hur många mål per dag äter du samt vad??
Men alltså, en stor godispåse om dagen? Vad äter du i övrigt?
Kan ju hända att din kost inte är näringsrik nog och därav sötsuget.
Är du överviktig?
Äter du frukost? Hur många mål per dag äter du samt vad??
Du måste ta hand om dig vet du väl, detta är inte bra alltså :) Rör du på dig ngt?
Jag tycker att du får "öva" på att äta frukost. Jag vet att är man inte van vid det har man ingen matlust alls på morgonen, men ta det steg för steg.. det är bara en vanesak! Till slut kommer du vara utsvulten om mornarna :)
Förslag; havregrynsgröt, fil/naturell yoghurt och musli (gärna hemmagjord)... gärna bär till gröten och filen!! , fullkornsbröd och ordentligt med pålägg (skinka, kalkon, kyckling, ägg=protein är viktigt!)
Äter du till exempel fil så koka/stek ägg till. Enkelt! Eller har du lust gör en god omelett .
Börja så smått :)
Kan du inte laga extra till middag så att du har lunch nästa dag att värma upp?
Ät alltid mkt grönsaker och kött/fisk/kyckling.
Mellanmål kan du också tänkas behöva slänga in:) Yoghurt med bär, keso och nötter, morötter, en smörgås med pålägg
Känner du dig inte ofta trött?
På mackan får du ha på skinka/kalkon, keso och paprika/tomat i fortsättningen. Ok??
Ojoj, försiktig med godisätandet om kvällarna!! Inte så nyttigt nej :) Ät regelbundet om dagarna så hoppas jag godissuget ska minska. Du kan ju även köpa kromtabletter som ska vara bra mot sötsug, inget jag provat själv dock.
Dricka.. hm, vatten är ju såklart bäst. Pressa citron i det om du vill, det är bra. Te såg jag att du drack, det är bra. Grönt te kanske?
Men bra om du även dricker ordentligt :)
Jag tror att du verkligen behöver bestämma dig för att ändra din livsstil. Din kropp kommer att chockas och du kommer att vilja återgå till ditt gamla mönster, men det är här det gäller att stå emot och inte vika!! Du måste vara SJÄLVISK.
Be även din sambo om hjälp och stöd och peppning. Ha inte allt snusk hemma i skafferiet :)
Köp hem krossade linfrön du kan ha i gröten på morgonen (ca en matsked). Förvara det sedan i kylskåpet ordentligt igentäppt.
Och broccoli, broccoli, broccoli!
Mivitotal är rätt dyrt, men väldigt bra. En shot om dagen!
Men börja så smått, steg för steg
Hur går det idag, ts?