• Isbit

Amanda

Vad tycker ni om namnet Amanda?
    Verkar som om alla här har mest mer udda namnval o jag gillar mer "vanliga" namn
    Mina två tidigare barn har oxå vanliga namn så det känns bäst att ha ett ganska vanligt namn åt även den tredje.
    Bara nyfiken på vad ni tyvker om namnet

• Svar på tråden Amanda
  • längtar och väntar

Det är jättefint! Vi ska ha det som andranamn om vi får en dotter!

• Antonsmamma07

Jag gillar de. Hade också kunnat tänka mej de. vi gillar vanliga namn med

jannikejarlbrink.blogg.se** Anton 071014** Alicia 091023
  • vilda3

amanda är nog inte lika vanligt för bebisar nu som det var för 6-7 år sen så hon blir nog ändå ganska ensam om att heta det i sin åldersgrupp i alla fall

• Stor mamma

Vi har vanliga namn

Kajsa Gabriella
    Saga Amanda
    Hanna Angelica

• vampyria2

Min äldsta dotter som är 18 heter så när hon kom så var det ett ganska ovanligt namn, det har varit poppis men är väl på väg ner nu, tror jag.

Jag älskar att namnet betyder "värd att älska" eller "älskvärd" det säger allt för mig...det är världens vackraste namn {#lang_emotions_heart}
  • mammastrollungar

Amanda är ett jätte fint namn! Om vi nu får en flicka så har vi valt namnet Amanda, våran första dotter på 3år heter Miranda.
    Tror ni det blir bra!?

• fochf

Håller med om att det är ett jättefint namn.

Gillar också vanliga namn.

• DenNamnbitne

Vad kul att du gillar vanliga namn, det gör jag också, samt ovanliga och ålderdomliga. Amanda är ett av mina favoritnamn faktiskt, det är ganska långt, enkelt och mycket tjusigt. Dessutom är inte de vanligaste namnen så himla vanliga numer. Det var värre förr. Jag tycker Amanda är jättetrevligt!

• DenNamnbitne

Det finns en jättefin sång med Victor Jara som heter "Te recuerdo Amanda" (Jag minns dig Amanda), det är supervacker{#lang_emotions_laughing}

• ÖNadja

Jag gillar inte vanliga namn, men just Amanda tycker jag är jätte vackert.

Nu har jag även en personlig relation till en som hette Amanda och det gör kanske sitt det med, men det är jätte fint. {#lang_emotions_smile}

• Marlène84

Älskar det namnet. Hade min son varit en flicka så skulle hon ha hetat Amanda :)

• LinaP

Jag tycker det är jättevackert! Min Tilda heter det i andranamn

• LillaMolnet
    DenNamnbitne skrev 2010-02-25 22:17:40 följande:
    Det finns en jättefin sång med Victor Jara som heter "Te recuerdo Amanda" (Jag minns dig Amanda), det är supervacker
    Älskar den sången! Te recuerdo Amanda, la calle mojada... Min dotter ska heta Amanda efter den sången faktiskt.
Svar på tråden Amanda