• jaj13

Hur gör ni med träning under IVF-behandlingen?

Va kul att det är huvudbry för fler det här m att röra på sig och ivf. Jag var helt säker på att det skulle va okej m "normal" träning iaf typ kortare löprundor och så att jag mest bara frågade i förbi farten på väg ut från ET. Läkaren var väldigt bestämd med att inget annat än "vardagspromenader" var okej:/ Jag har lyssnat på det för jag är så mån om att "göra allt rätt" nu när vi väl får chansen men det känns eg lite orimligt att det ska va så strikt förbjudet. Men men. Jag kör avhållsamhet från allt bad,sex, träning, bastu osv. Det här är vårt första försök så börjar väl freebase:a lite mer om det inte verkar funka enligt läkarens ordinationer;)

• jaj13
    Supers skrev 2014-03-07 19:31:27 följande:
    Jaj13: ja man läser och hör olika. De 2 första ggn sa läkarn lev som vanligt...hmm..inte det lättaste alltid. Nu sa hon i ge bad osv, sex, inga tabletter och inga hopp ..haha..jag tar det säkra före det osäkra och tar det lugnt i nga dagar även om kroppen skriker träääna! Får köra lite långsamma promenader.

Hihi jag vet. Man tänker att "lev som vanligt" skulle vara mer rimligt men icke:) jag känner som du. Vi får försöka njuta av att vi kan luta oss tillbaka på ordination av läkare. Tror inte det kommer hända så många gånger i livet ;)
  • jaj13
    Supers skrev 2014-03-07 20:23:27 följande:
    [quote=72698960][quote-nick]jaj13 skrev 2014-03-07 19:56:40 följande:[/quote-nick] Hihi jag vet. Man tänker att "lev som vanligt" skulle vara mer rimligt men icke:) jag känner som du. Vi får försöka njuta av att vi kan luta oss tillbaka på ordination av läkare. Tror inte det kommer hända så många gånger i livet ;)[/quote

Haha nä helt klart vi får vänta tills vi får plusset på stickan :)
    Ja, och det hoppas jag att ingen av oss här inne ska behöva vänta längre på:) Jag tänker ofta att det är tur att jag har så mycket bra och kul i livet i övrigt för annars skulle allt det här med barnlöshet äta upp mig. Jag tycker att träningen hjälper mot att inte bli galen på allt det här vilket gör att träningsuppheållet kanske egentligen är värre mentalt än den "fysiskaförlusten" för mig;)
Svar på tråden Hur gör ni med träning under IVF-behandlingen?