• LiBä007

Vaccination Egypten ???

Räcker det att vaccinera med Havrix för resa till Egypten eller måste man ta Tvinrix
    Ska resa med mina barn.

• Svar på tråden Vaccination Egypten ???
  • Gladskit

Standardrekommendationen säger nog bara Havrix (Hepatit A) men ska man ändå vaccinera och skaffa sig ett bra grundskydd så skulle jag absolut välja Twinrix (A & B) istället!

Utöver det så har vi alltid tagit Dukoral när vi rest. Det är egentligen ett kolera-vaccin men det kan ge ett visst skydd även mot andra typer av magsjuka och diarré så vi har valt att ta det. Vi har varit i Egypten två ggr förr och aldrig blivit sjuka så jag tror att det har en viss påverkan ändå.

• nenwood

Jag var där nyss och tog bara hepatit A (fanns inte tid att ta B, plus att jag skulle ta svininfluensasprutan samtidigt). Tog även Dukoral, ska skydda mot turistmage. Mådde kanon hela veckan så jag tror det var bra

• pussgurkan86

vi vuxna tog bara mot hepatit a, lillan har både hepatit a och b. vi tog inget sånt mot magen, kostar ju 400 kr per person. killen blev lite lös i magen och vi andra klarade oss.

• Eber

vi har tagit twinrix, lillan är sedan tidigare vaccinerad mot hepatit b nu tog hon havrix mot hepatit a, vi ska oxå åka till egypten!

Svar på tråden Vaccination Egypten ???