• Angels

    Passar inte ihop?!

    Alltså, vad då "ni passar kanske inte ihop"? Vad menar folk med det? Vad är det som inte passar?

  • Svar på tråden Passar inte ihop?!
  • väntar4an 2010

    vissa kan bara inte få barn tillsammans fasten dem har allt på topp
    bra simmare och toppen ägg men inte fastnar i alla fall..

    då brukar man uttrycka sig att man inte passar  men man menar ägg och spermierna.

  • guppyn

    Å, jag vet hur det är när man vill bli med barn och det är svårt. Såna tankar kommer lätt upp, särskilt då man hör om par som inte "passat ihop". Vet inte hur länge ni försökt men sådanna tankar är bara destruktiva och kan påverka ert förhållande negativt. Det kan ju ta en herrans massa år för vissa par att bli med barn. Hoppas du får plussa snart!

  • Angels
    guppyn skrev 2010-02-25 15:54:27 följande:
    Å, jag vet hur det är när man vill bli med barn och det är svårt. Såna tankar kommer lätt upp, särskilt då man hör om par som inte "passat ihop". Vet inte hur länge ni försökt men sådanna tankar är bara destruktiva och kan påverka ert förhållande negativt. Det kan ju ta en herrans massa år för vissa par att bli med barn. Hoppas du får plussa snart!
    Snart 6 år.

    Ska börja utredning men det tar ju sån tid.

    Ringde till en akupunktör tidigare idag, men när jag sa att jag skulle fundera på det och försöka spara ihop pengar (skulle kosta typ 6000:- för en behandling) så verkade hon bli sur och avslutade samtalet. Kände mig väldigt liten då.
  • guppyn

    Då borde ni ju få komma till utredning snart. Det är nog skönt när den sätter igång. För oss räckte det med att utredningen kom igång för att bli gravida men vi hade bara försökt i ca 1.5 år.

    Vänta med den där dyra akupunkturen och gå isåfall till någon annan som är mer tillmötesgående. Annars har man ju hört att det kan vara bra. Men vänta och se vad utredningensäger.

    Vi har ett par bekanta som försökte i 10 år innan de blev gravida med första barnet så allt är möjligt. Och sedan var det inte lika svårt för dem att få till andra så då "passade" ju de ihop iallafall

  • UpsyDaisy

    Låt oss säga att fertiliteten ligger på en skala mellan 1-10. Låt oss ta ett par, mannen är en 4, kvinnan en 9...de får barn ihop. Låt oss ta ett annat par, han är 5 och hon är 6...de lyckas INTE få barn. De är helt enkelt inte kompatibla med varandra. De kan få barn med andra, men inte med varandra.

  • Kulta17
    Angels skrev 2010-02-25 16:15:00 följande:
    Snart 6 år.Ska börja utredning men det tar ju sån tid. Ringde till en akupunktör tidigare idag, men när jag sa att jag skulle fundera på det och försöka spara ihop pengar (skulle kosta typ 6000:- för en behandling) så verkade hon bli sur och avslutade samtalet. Kände mig väldigt liten då.
    Orimliga pengar. Jag gick till en massör som gav mig öron-akupunktur samtidigt som jag fick massage. Kostade som vanligt. Bra att du inte gick på det.
  • Kulta17

    Vi var också ofrivilligt barnlösa. Man känner sig maktlös. Och folk säger så dumma saker för att de egentligen inte vet ett skit. De vet inte hur det är utan tror att det räcker "med att skaffa hund så löser sig allt"!!!!!!!.

    Jag tyckte det var skönt när någon annan "tog över".

    Lycka till och kom ihåg att vad som än händer, ta er tid tillsammans och prata, lev och ha roligt.

  • Angels

    Det är svårt att leva och ha roligt när hela mitt liv kretsar runt det faktum att jag inte lyckas bli gravid. Känner mig så misslyckad. Men har jag klarat mig igenom 6 år så ska jag väl orka ett tag till.

    Insåg att jag var oklar när jag skrev 6000:- för en behandling. En behandling = 1 timma per gång 12 gånger, dvs tre cykler. Men jag har ändå inte de pengarna just nu, så det får vänta.

  • Wehee

    Hoppas ni får gå vidare med ivf sen. Vet många som varit oförklarligt barnlösa och som blivit gravida med ivf. Och att man inte passar ihop! Tror det bara är åt folk säger utan att egenltigen veta. Det kan visst vara så att man pasar ihop men ändå inte blir gravid.
    Lycka till!

  • Pemberly

    Du gör nog klokt i att vänta med akupunkturen tills ni har gjort utredningen och vet mer om vad som kan vara ert problem, om det tex visar sig att dina äggledare är helt utan passage så lär det ju inte hjälpa hur många nålar du än får stuckna i dig nu utan då är det ivf som gäller.

Svar på tråden Passar inte ihop?!