• Cloud Berry

Berättar du alltid sanningen för ditt barn?

Oavsett om det handlar om sprit, dålig ekonomi, död eller tomten?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Berättar du alltid sanningen för ditt barn?
  • Lady Dahmer

absolut inte. barn ska inte behöva ta ansvar för all sorts information.

men sen beror det ju på ålder också. Man anpassar ju sig.

Gillar du mina inlägg? Läs min blogg! - ladydahmer.blogg.se/
  • Danitra
    Lady Dahmer skrev 2010-02-25 16:14:39 följande:
    absolut inte. barn ska inte behöva ta ansvar för all sorts information. men sen beror det ju på ålder också. Man anpassar ju sig.
    Fast har dom tänkt ut frågan är dom mogna att höra svaret anser jag. På rätt nivå så klart.
  • Lady Dahmer
    Danitra skrev 2010-02-25 16:15:22 följande:
    Fast har dom tänkt ut frågan är dom mogna att höra svaret anser jag. På rätt nivå så klart.
    jo, det kan stämma.
  • Cloud Berry
    Danitra skrev 2010-02-25 16:13:47 följande:
    I alla viktiga frågor försöker jag hålla mig till sanningen. Men i vardagen blir det små vita lögner.
    Så det är rätt att en 5-åring vet om att familjen har kass ekonomi? Eller att en 7-åring får vetskap att det är skitgott att röka/ dricka?

Eller att en 8-åring vet om att hans älskade morbror Sven hängde sig för att han inte såg någon mening med livet?
  • LyckligtSlut

Nej, alltså inte när det gäller vissa saker. Inte alla detaljer. Vissa grejer är för hemska för att en femåring ska behöva höra det och tänka på det. Dessutom är det hennes pappa (och mamma) som bestämmer i slutändan vad jag kan berätta. Faktiskt. Lite nackdel med att vara styvmamma.

• Danitra
    Cloud Berry skrev 2010-02-25 16:17:28 följande:
    Så det är rätt att en 5-åring vet om att familjen har kass ekonomi? Eller att en 7-åring får vetskap att det är skitgott att röka/ dricka? Eller att en 8-åring vet om att hans älskade morbror Sven hängde sig för att han inte såg någon mening med livet?
    Ja.
  • Lady Dahmer
    Så det är rätt att en 5-åring vet om att familjen har kass ekonomi? Eller att en 7-åring får vetskap att det är skitgott att röka/ dricka?Eller att en 8-åring vet om att hans älskade morbror Sven hängde sig för att han inte såg någon mening med livet?
    jo det är sånt jag tänker på också. Ibland får man nog låta bli att svara helt enkelt. alt. frisera sanningen lite.
  • Danitra
    Så det är rätt att en 5-åring vet om att familjen har kass ekonomi? Eller att en 7-åring får vetskap att det är skitgott att röka/ dricka? Eller att en 8-åring vet om att hans älskade morbror Sven hängde sig för att han inte såg någon mening med livet?
    Men givetvis på rätt nivå och bara så mycket som barnet frågar om.
Svar på tråden Berättar du alltid sanningen för ditt barn?