• Veddis

Mina nya eccostövlar läcker! Gå tillbaka med dem eller inte?

Jag har precis varit med om detta. Har ett par ECCO skinn stövlar som jag köpte för ett år sedan. De är lite högklackade, så jag hade inte använt  de så ofta. Kanske max 10 ggr på ett år. De började läcka vatten nu när det var blött ute.
    Hittade kvittot och gick för att reklamera detta.
    Jag fick direkt upp i ansiktet från expediten " snälla du, skinnstövlar är inte för sådant väder, de tål inte vatten, du ska köpa "Gore tex" om du vill vara säker att de inte läcker. Då berättade jag för henne, att för det första :
     när jag köpte stövlarna för 1500 kr, så stod det inte någon lapp på de " Används i vår och sol" utan det är stövlar, och de ska kunna användas när det är regn och snö.
    Men nej nej, de ska inte användas när det är blött ute.
    Efter om och nej så tog hon in de till reklamation, men hon ringde efter några dagar och jag fick svaret, att de är väldigt blöta, och att de inte kan göra någontin, som sagt de här skinn stövlarna är inte för regn och sådan vinter som vi hade. Jag fattar ingenting. När ska man ha skinnstövlar, vad händer om jag är mitt i stan och det börjar regna, ska jag alltid ha ett par extra gore tex i väskan så jag kan byta om mitt på gatan.
    Jag tänker inte ge mig, jag håller på nu och letar efter Eccos huvudkontor, och jag ska höra av mig till de, sedan ska jag höra av mig till Konsumentverket, och allmänna reklamationsnämnden.
    Eftersom jag själv och mina närmaste har andra skinnstövlar som aldrig har läckt vatten, varför ska just de här kunna läcka. Detta kan inte stämma, och varför meddelar de inte sina kunder när man köper stövlar, " du får absolut inte ha de i regnvädret".

• Veddis

Hej Luscious!
    Nej jag påstår inte att de ska tåla så mycket vatten som gortex, utan man ska kunna gå med skinn stövlar om det regnar ute, och det är vått på marken. Jag är inget barn att jag går och hoppar i vattenpölar. Utan jag hade mina stövlar bara från hemmet till bilen, och från bilen till jobbet. Jag har inte ens promenerat 50 meter med de, och de har läckt underifrån. Mina tår blir inte våta, utan under fötterna. Och kvinnan i Ecco butiken påstår att skinnstövlar ska inte användas om marken är våt ute på gatorna, de ska användas när det är torrt. Har ni hört det någongång? Jag blev arg eftersom det är verkligen inte sant, varför gör de stövlar då av skinn, då borde det inte finnas stövlar av skinn utan bara öppna skor, eftersom skinn är så känslig. Jag har själv gamla ecco stövlar av skinn som inte läcker, min man har använt ecco skor i årtal, också skinn och inte gortex och de läcker inte. Hur kommer det sig att just de här skinnstövlarna inte går att använda när det är vått ute. De har till och med gummi sula underifrån och är inte låga, utan lite klack. Men jag ger mig inte, jag ska höra av mig till ecco huvudkontor, och vidare till reklamationsnämnden, bara för att bevisa för henne att man inte kan vara så otrevlig som hon expediten har varit, och att stövlar kan man visst ha om det är vått på marken.

Svar på tråden Mina nya eccostövlar läcker! Gå tillbaka med dem eller inte?