Mina nya eccostövlar läcker! Gå tillbaka med dem eller inte?
Jag har precis varit med om detta. Har ett par ECCO skinn stövlar som jag köpte för ett år sedan. De är lite högklackade, så jag hade inte använt de så ofta. Kanske max 10 ggr på ett år. De började läcka vatten nu när det var blött ute.
Hittade kvittot och gick för att reklamera detta.
Jag fick direkt upp i ansiktet från expediten " snälla du, skinnstövlar är inte för sådant väder, de tål inte vatten, du ska köpa "Gore tex" om du vill vara säker att de inte läcker. Då berättade jag för henne, att för det första :
när jag köpte stövlarna för 1500 kr, så stod det inte någon lapp på de " Används i vår och sol" utan det är stövlar, och de ska kunna användas när det är regn och snö.
Men nej nej, de ska inte användas när det är blött ute.
Efter om och nej så tog hon in de till reklamation, men hon ringde efter några dagar och jag fick svaret, att de är väldigt blöta, och att de inte kan göra någontin, som sagt de här skinn stövlarna är inte för regn och sådan vinter som vi hade. Jag fattar ingenting. När ska man ha skinnstövlar, vad händer om jag är mitt i stan och det börjar regna, ska jag alltid ha ett par extra gore tex i väskan så jag kan byta om mitt på gatan.
Jag tänker inte ge mig, jag håller på nu och letar efter Eccos huvudkontor, och jag ska höra av mig till de, sedan ska jag höra av mig till Konsumentverket, och allmänna reklamationsnämnden.
Eftersom jag själv och mina närmaste har andra skinnstövlar som aldrig har läckt vatten, varför ska just de här kunna läcka. Detta kan inte stämma, och varför meddelar de inte sina kunder när man köper stövlar, " du får absolut inte ha de i regnvädret".