• enlitenbitkaka
    Pallas skrev 2010-02-25 17:15:52 följande:
    Du behöver inte kvitto för att reklamera. Detta är helt klart ett fabrikationsfel - ett par stövlar av det märket kan man helt enkelt förvänta sig att de inte läcker efter två månader.
    Ibland handlar det ju om att butiken i frågan enbart är franchise och då behöver de bevis för att man köpt dem i just deras butik. Om de nu vill krångla
  • enlitenbitkaka
    Fröken Freda skrev 2010-02-27 11:58:11 följande:
    Fick tyvärr inte byta dem. :( Så nu står jag här med ett par läckande dyra stövlar och får gilla läget. Det hade inte hjälpt om jag hade haft kvitto sa dem. De menade på att bara för att det inte var Goretex så fanns det ingen garanti för att de skulle hålla tätt, även om jag när jag köpte dem sa att jag behövde ett par stövlar som höll ute väta och verkligen var slitstarka. Så ja, gilla läget då.
    Kan man ju till viss del hålla med om. Skinnstövlar är inte gjorda för slasket som är ute nu. Är de täta över allt? Så det inte är något hål någonstans? Impregnerat dem?
  • enlitenbitkaka

Var det inte slask så ska de ju absolut inte läcka. Köpte ert par skinnstövlar från Vagabond för 1600:- i höstas och de har hållt tätt hela vintern igenom. Då har de blivit riktigt blöta, jag he trampat i snödrivor osv. Misshandlat dem nästan. Och visst har de fått saltränder och fläckar men se har aldrig läckt. Bara impregnerat dem

• enlitenbitkaka
    Tutilure skrev 2010-03-07 10:41:48 följande:
    TS gör ett nytt försök och gå tillbaka till butiken. Se om du kan prata med en annan expedit. Du har rätt att reklamera dem, alla varor har en garanti på 6 månader vilket innebär att fel som uppstår under den tiden anses vara fabrikationsfel, det är alltså upp till butiken att bevisa att felet inte fanns från början. Jag köpte ett par Ecco-skor till min son i veckan och den försäljaren sa att jag har 3 års reklamationsrätt, t.ex. om skorna börjar läcka in vatten. Nu visste jag ju redan detta, men det var lite lustigt att hon tog upp just det exemplet. Så testa att gå tillbaka och hjälper inte det så skulle jag gå vidare till konsumentvägledningen.
    Men din sons skor var förmodligen i GoreTex? Inte skinn?
Svar på tråden Mina nya eccostövlar läcker! Gå tillbaka med dem eller inte?