• MARIO

Någon som har bilat till Disneyland Paris??

Hej!

Vi funderara på att ev. nästa år bila ner till disneyland.
     Någon som gjort de och vill ge tips på hur man klara resan med 3barn mellan 1-6år. Vi har husvagn och förstår att vi måste planera en hel del raster. Tips på bra campingar? rastplater? Hur lång tid tar bilresan tro?

• Svar på tråden Någon som har bilat till Disneyland Paris??
  • MARIO

Synd att jag inte fått svar, så får förska hitta info själv!

• Ann Sarah

HEj

bilade ner sommaren 2007 nu 3 år senar skall vi göra det igen ;) vi hade underbar resa ner vi började i  varberg och åkte varberg-grenå och började bilfärden kl 13 i danmark var framme kl 06 morgonen efter då hade vi

en lunch rast strax efter start
    glass rast vid 5 och+ ( med tagen matsäck
    en till vid 7 +(medtagen matsäck)
     och sen middag på en jätte god kina resturang mitt i en skog ;) och tänkte hitta ditt denna gången igen sen sträck körde vi efter pyjamas bytte barnen sov :)

vi hade bunkrat upp med filmer för hela resan men använde bara en ner och det var vid 11 på kvällen och dom somnade med en gång nästan .. hade en strand påse med små paket som jag samlat på mig innan resan med klisetmärken pussel m.m som dom kunde få om det blev jobbig men inte ett ändå använde vi ;)

efter som vi inte campade har jag inga bra tips alls men kolla barnsemester.se dom har säkert några bra ider på den fronten :)

förra gånen åkte vi i början på juli ingen kö alls :) precis innan hög sesong med sommar lov  ifrankrike ..

fråga gärna om det är något specifikt du undrar över .. våran resa finns på våran blogg www.familjenpersson.bloggagratis.se

där kan du läsa om våran resa :)

• MARIO

Tack :) Får börja små planera nu!

Svar på tråden Någon som har bilat till Disneyland Paris??