• Love family

Vad tycker ni om sjukskrivna ensamstående mammor som har sitt/sina barn heltid på förskolan?...

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om sjukskrivna ensamstående mammor som har sitt/sina barn heltid på förskolan?...
  • Killmee

Tycker inte det är rätt med heltid, men åtminstånde några timmar varje dag. Man är ju ändå sjukskriven av en anledning.

• satakatse

Barnen ska inte behöva vara med en sjuk mamma, barn har behov av aktivt liv med andra barn. Men om barnet vill vara hemma, så visst... Snart börjar ändå skolan med skolplikten...

• Fylgja

Barnets vardag ska inte behöva rubbas för att förälderns liv har gjort det. Sedan beror det förstås på - man kanske inte måste ha barnet heltid på dagis. Det beror ju på ork osv. Men det kan ju vara krasst så att man är så risig att barnet mår bäst av att inte vara hemma så mycket.

• April Mamma

Beror väl på varför mamman är sjukskriven?!
    I vissa fall så kanske barnet har det bättre på förskolan än hemma om det handlar om tex psykiska problem osv.

Nu är jag lite anti mot heltid för barn på dagis generellt...men alla är olika =)

• Mrs Cykel

Dum fråga säkert, men har barnet inte rätt till förskola om man är sjukskriven alltså? Låter ju helt sjukt tycker jag. Om mitt barn skulle gå heltid på förskola och så blir jag skadad/sjuk, måste barnet vara hemma då? Skumt.

• Killmee

På vissa förskolor får man inte heller ha barnen på heltid när man går hemma, utan det gäller bara 3 tim/dag, fast jag vet inte hur det gäller med sjukskriving.

• tebax

beror ju på varför man är sjukskriven tycker jag.

• Helene OSV

Självklart ska man ju få ha barnen på dagis när man är sjukskriven!
    Man är ju sjukskriven av en anledning och orkar antagligen inte ta hand om barnen (och FÅR inte för försäkringskassan, man har inte rätt att få nån sjukpenning om man tar hand om barnen på heltid!)

Jag är sjukskriven på heltid och Olivia och Sigrid är på skola resp. dagis 25 resp. 20 timmar i veckan. (här får man ha kvar dem den tid man hade innan man blev sjukskriven) Valter är hemma men då har jag ju min man som får vabba eller så kommer mina föräldrar och hjälper mig med honom.
    Om jag vore ensamstående vet jag inte vad jag hade gjort. Mina föräldrar hade antagligen fått ställa upp betydligt mycket mer än de redan gör. (och så hade jag nog ansökt om mer tid på dagis/fritids)

♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
  • Helene OSV
    tebax skrev 2010-02-25 17:15:29 följande:
    beror ju på varför man är sjukskriven tycker jag.
    Utveckla.
    ♥ Olivia 031017 ♥ Sigrid 051003 ♥ Valter 080812 ♥ Fyran 1009 ♥
Svar på tråden Vad tycker ni om sjukskrivna ensamstående mammor som har sitt/sina barn heltid på förskolan?...