• Lakey69

Är du naken i en sambastu?

konstmodell skrev 2010-08-19 08:52:43 följande:
    Där sjönk nivån till under bältet...
    ...och så jävla onödigt...
  • Lakey69
    abominative skrev 2010-09-11 02:50:49 följande:
    Ibland om det är trångt i bastun brukar det bli attt man måste sitta typ mellan benen på tjejen som sitter på bänken ovanför en. Då vill man ju inte ha en svettig fitta i nacken, eller?
    Nu vet jag inte hur 0,2 mm lycra förändrar den känslan. Att inte stänga in den gör ju att den svettas mindre iofs.
  • Lakey69
    Ursusman skrev 2010-09-14 07:37:17 följande:
    Bastu är naket, så är det bara. Sen är det väl trevligt med blandade kön. Om det blir pirrigt, är väl upp till var och en.
    I Tyskland är det alltid naket och blandat som gäller, även på större anläggningar.
    det finns ett jättefint ställe i norra tyskland med naket, i ett 15tal bastuar
    Nordöstra, mitt- eller nordvästra tyskland?

Tyskland rockar när det gäller bastu. Finnarna är tuffare med högre temp och ris och grejor men tyskarna har fler, lyxigare och mer annorlunda bastu. Mixad bastu gör det mysigare för man kan basta med sin partner och naket är ju självklart i bastun. Dessutom slipper man ju då vita ränder när man vilar i en solstol mellan olika aufguss.
  • Lakey69

Jo, jag vet - har besökt flera. Undrade bara för tips om nytt ställe eller jämföra erfarenheter av gemensamt ställe...

• Lakey69
    mosterYster skrev 2010-09-14 21:19:41 följande:
    Jodå, klart jag gör. Det är jättemysigt att glida runt lite, sitta i en bastu en stund, sen ta ett dopp i en kall bassäng, ett glas vin framför en öppen eld och sen en annan bastu. Det är liksom en heldagsaktivitet.
    Sluta nu - jag ska inte till Tyskland på flera månader och blir så jäkla sugen!

Hansedom i Stralsund är ett trevligt ställe även om Monte-Mare i Neustadt har bättre saunagarten. 
  • Lakey69
    mosterYster skrev 2010-09-15 20:48:27 följande:
    Monte-Mare såg bra ut
    www.monte-mare.de/de/neustadt_q_a-2646.html

Hansedom ligger ju nästan i Sverige! Och fanns det något saunalandschaft?
    I Neustadt har de en stor trädgård med två blockhus med bastu i, stor jet-pool och en bubbelpool + massor av solsängar. Inne finns bl a en "utsikts-sauna" med fönster mot trädgården som rymmer upp mot 100 pers.

På Hansedom har de en uteplats med marmor på golvet med en KALL pool som man även kan simma in/ut i.  Två olika bastu, en med 200% luftfuktighet och en stenbastu med varma stenar som sänks ner i vatten var 5:e minut. Inne finns 8 olika andra typer, de flesta helt ok.
Svar på tråden Är du naken i en sambastu?