Anonym skrev 2010-02-26 09:51:32 följande:
förlåt att jag sa så.....öm tå. de kändes tidigt för mig då också men som sagt de hör inte hit och jag lovar att de finns bra anledningar till att de blev som de blev.men jag känner mig besviken för att jag givit allt! jag släppte in honom i mitt och mina barns liv. eg har jag rätt till 32000 mer än honom i bostaden för att jag betalade handpenningen, de strök jag. jag tar lån till hans bil (tillsammans med honom) för 50 000. Jag tvättar allt, jag står för all mat (både köper och lagar) går fan upp 6 på morgonen för att göra hans frukost!...jag har verkligen vänt ut och in på mig själv och min dotter får inte ens höra ordet "grattis" av honom. därför börjar jag nu undra om allt står rätt till. Jag vill inte vara hans mamma, jag vill vara hans tjej på lika villkor.
Det där är INTE okey! Han har fått en curlingmorsa och lever oerhört bekvämt. Det verkar som om detta med presenten var något som fick bägaren att rinna över. Jag kände inte till bakgrunden för den beskrev du inte så väl som nu.
Du har gjort bra mycket mer än man kan förvänta sig - och om detta fortsätter ser åtminstone inte jag nån framtid för er. Och att fortsätta curla genom att ta ett lån för hans skull känns för mig som en rysning. Har ni dessutom köpt bostad ihop?
Jag tycker du skall sätta dig ner och berätta vad du gör i hemmet och för honom. Och att INNAN ni ens tänker på lån så bör du se en förändring hos honom. Han fattar tydligen inte hur mycket du faktiskt ställer upp.
Jag ber om ursäkt om jag var lite tuff i början. Kan förstå också att kärleken är så stark ibland. Men nu är det nog dags att tänka på förnuftet och det verkar du göra.
Vill du ha det så här om 5 år? För han kommer inte ens försöka förändras om du inte får killen att tänka.