Inlägg från: rightbackatyou |Visa alla inlägg
  • rightbackatyou

Min dotter fick ingen födelsedagspresent!

Ja, jag personligen tycker att du överreagerar.

Du kan lösa problemet genom att när du köper presenter till henne så skriver du även hans namn på den, det är inte det ekonomiska du är ute efter utan att dina barn ska känna sig... ja jag vet inte... sedda?
    Och det gör de om de tror att han är med på presenterna.
    Informera honom bara om vad det är du köpt så det inte blir en situation utav det

Eller är det för att du behöver bekräftelse?
    Barnen har väl en pappa och om så inte är fallet är problemen större än att din sambo inte köpte en boll för 20 spänn.

• rightbackatyou
    Bedan skrev 2010-02-27 10:50:19 följande:
    Jag tror faktiskt inte att den stora grejen var att han inte handlade nått, det var att han inte ens sa grattis eller gav en kram. Det kostar inte en spänn! Men ni kanske bara grattar er egen sida av släkten också? Tar bara i hand med den ena sidan och ignorerar den andra? Antagligen inte!Att vara snäll och uppmärksam kostar ingenting!
    Jag exempelvis vet inte ens när varken min sambos mamma eller syskon fyller år och inte bryr jag mig särskilt mycket heller eftersom de inte firar varandra.
    Jag tror jag vet när hans barn sedan innan fyller eftersom han har samma stjärntecken som en hel del jag inte orkat med/klarat av i längden

Min släkt har jag full koll på och åker alltid till dem på deras födelsedagar och sambon blir tillfrågad om han vill följa med om det inte är på sin barn-sedan-innan-vecka då jag inte vill ha det barnet blandat med min släkt om jag inte måste.
    Tror sambon har börjat förstå ett samband men jag försöker lösa det så smidigt som möjligt att det inte klart och tydligt framgår att det är därför, men eftersom det gått ett antal år nu så kan han nog mönstret och har väl fått acceptera läget, han har då inte sagt något iallafall

Klart man kan säga grattis, men vad är mest värt i det stora hela:
    Att inte göra en grej av vad-det-nu-må-vara eller att tvinga någon ljuga någon rätt upp i ansiktet och låtsas bry sig om det nu är så att de inte gör det?

Äh, om mamman inte klarar av att se att alla inte älskar hennes unge lika mycket som hon själv gör och de inte "ens köper en PRESENT !!!" så kan hon gott köpa en present från alla de hon anser ska lulla in henns barn i en overklig verklighet av köpt uppmärksamhet.

Men visst akn man ljuga fram ett grattis.

...eller så kan det vara så att hennes kille inte alls har samma värdering i födelsedagsfirande, han kan ha glömt, han kan ha skitit i det för att markera att hon inte bestämmer över vad han ska och inte ska göra... Det finns massor av anledningar, han blev inte tillsammans med henne för att hon har snygga stövlar, en skön säng eller för att hon har barn utan han blev tillsammans med henne.

...och han kanske glömmer hennes fördelsedag också, ska hon göra slut då?
    Ja, buhu isåfall, ingen större förlust för honom enligt mig
  • rightbackatyou
    mollie71 skrev 2010-02-27 14:50:32 följande:
    Du överreagerar INTE! Jag förvånas dock över att ni inte pratat om det...Kanske "vad ska hon få?"-snacket eller så! Jag tycker du ska prata med honom om det. Ge honom en chans men, jag är ledsen att säga det, rannsaka också ert förhållande och se om det är fler sådana saker som kanske finns mellan er?! Jag undrar över om du "var med" på presenten för 1500? Eller gav han inte den från er alla? HM! Jag tycker han låter egoistisk, dumsnål och tyvärr verkar han sakna vett! Vad är det värt? Låt det inte bli en grej som du sopar under mattan! En diskussion av denna karaktär ger en fingervisning om vad han är för människa! Nöj dig inte med ganska!

Inte KONSTIGT att det finns så många separerade mammor, ni verkar vara helt hysteriska.

Vojne, vojne.

Tur att det finns de med vett som lämnar er, all styrka åt era barn bara

Inte personligt mot dig, utan separerade mammor över lag

• rightbackatyou
    Mammadeus skrev 2010-02-27 15:01:07 följande:
    Du överreagerar inte. Din sambo verkar inte se er som en familj. Tycker du ska prata med honom om vad han har för inställning till styvfamiljslivet. Är den liknande righbackatyous inställning ska du absolut lämna honom för dotterns skull.
    För HANS skull framför allt, det kommer vara han som lider
  • rightbackatyou
    Esther M skrev 2010-02-28 13:28:13 följande:
    det stämmer ju att en baby på 6 månader inte ens förstår konceptet present, så är det verkligen för dotterns skull du är ledsen? kan det inte vara så att det är dina känslor som sårats, och att det är dig själv du tänker på?
    Som för TS menar du?
  • rightbackatyou
    Mammadeus skrev 2010-02-27 18:57:58 följande:
    Tycker du att det är för mycket begärt att man gratulerar sin styvdotter på födelsedagen? Lider man av att göra det?Nej, gå och ha din bukkakefest någon annan stans istället.
    Visst kan man ljuga fram ett grattis, men om du läser mina inlägg så står det klart och tydligt där.

Jag vet inte vad en bukkakefest är, är det något inavelsslang?
  • rightbackatyou
    Mammadeus skrev 2010-02-28 14:29:24 följande:
    Alltså du är ju faktiskt inte riktigt som du ska. Man märker det tydligt på det mesta du skriver här.
    Jag är precis som jag ska
    Men många verkar ha svårt att alla inte dansar efter er prettopipa
  • rightbackatyou
    Mammadeus skrev 2010-02-28 15:18:01 följande:
    Äh, har suttit och skrivit om mitt inlägg flera gånger men kommit fram till att det är liksom ingen idé att bemöda sig med att diskutera med dig. Jag blir bara irriterad och du kommer att bete dig lika illa mot din familj oavsett.
    Beter mig inte illa mot min familj, jag har helt rent samvete där

Beträffande sambons "familj" (dvs min familj plus ett särkullsbarn som han är genetiskt knuten till men inte bor med oss utan vistas i mitt hem varannan vecka) så lyfter jag inte ett finger i onödan men nu var det inte HANS familj du skrev om utan MIN.
  • rightbackatyou
    Bedan skrev 2010-02-28 17:39:49 följande:
    Jag tror vi alla redan är medvetna om att du inte riktigt har alla hästar hemma när det gäller din styvfamilj... och inte din karl heller... han borde ju ha kickat dig all världens väg för länge sedan!
    Hästarna är hemma och mår finfint

Nej, det är ungen han borde kickat all världens väg för länge sedan, men han visste ju inte hur illa det skulle bli
Svar på tråden Min dotter fick ingen födelsedagspresent!