Bedan skrev 2010-02-27 10:50:19 följande:
Jag tror faktiskt inte att den stora grejen var att han inte handlade nått, det var att han inte ens sa grattis eller gav en kram. Det kostar inte en spänn! Men ni kanske bara grattar er egen sida av släkten också? Tar bara i hand med den ena sidan och ignorerar den andra? Antagligen inte!Att vara snäll och uppmärksam kostar ingenting!
Jag exempelvis vet inte ens när varken min sambos mamma eller syskon fyller år och inte bryr jag mig särskilt mycket heller eftersom de inte firar varandra.
Jag tror jag vet när hans barn sedan innan fyller eftersom han har samma stjärntecken som en hel del jag inte orkat med/klarat av i längden
Min släkt har jag full koll på och åker alltid till dem på deras födelsedagar och sambon blir tillfrågad om han vill följa med om det inte är på sin barn-sedan-innan-vecka då jag inte vill ha det barnet blandat med min släkt om jag inte måste.
Tror sambon har börjat förstå ett samband men jag försöker lösa det så smidigt som möjligt att det inte klart och tydligt framgår att det är därför, men eftersom det gått ett antal år nu så kan han nog mönstret och har väl fått acceptera läget, han har då inte sagt något iallafall
Klart man kan säga grattis, men vad är mest värt i det stora hela:
Att inte göra en grej av vad-det-nu-må-vara eller att tvinga någon ljuga någon rätt upp i ansiktet och låtsas bry sig om det nu är så att de inte gör det?
Äh, om mamman inte klarar av att se att alla inte älskar hennes unge lika mycket som hon själv gör och de inte "ens köper en PRESENT

!!!" så kan hon gott köpa en present från alla de hon anser ska lulla in henns barn i en overklig verklighet av köpt uppmärksamhet.
Men visst akn man ljuga fram ett grattis.
...eller så kan det vara så att hennes kille inte alls har samma värdering i födelsedagsfirande, han kan ha glömt, han kan ha skitit i det för att markera att hon inte bestämmer över vad han ska och inte ska göra... Det finns massor av anledningar, han blev inte tillsammans med henne för att hon har snygga stövlar, en skön säng eller för att hon har barn utan han blev tillsammans med henne.
...och han kanske glömmer hennes fördelsedag också, ska hon göra slut då?
Ja, buhu isåfall, ingen större förlust för honom enligt mig