• teeny 83

ang. lägenhetsbyte.se *arg*

Jag är i jättestort behov av att byta min etta till en trea eftersom vi fick barn i somras. Detta är ju jättetrångt!
    Igår regestrerade jag mej på lägenhetsbyte.se. Jag bor fem min med spårvagn från centralen i gbg. En arbetarklass förort kan man väl kalla den. Fint och mysigt, jättefina lägenheter.. men det är ju inga snobbar som bor här direkt.. medelsvenssons. Jag vill alltså byta min lägenhet till en trea här i området, och det finns några matchningar på sajten. Det som nu stör mej är att de som vill byta sina lägenheter här, vill inte bo här.. De tror att nån mitt inne i city ska byta till sig deras lägenhet. Och de tackar därför nej till min. Varför hajjar de inte att de som sitter på en etta i city, kan hur lätt som helst byta till sig en trea i city.. de behöver inte flytta ut hit!
    En tjej som tacka nej till min, hon betalar 7000 i mån för sin trea som hon bor i själv. Hon har områden som nordstan,linné,guldheden,johanneberg etc som de första alternativen. Långt ner på typ sjätte plats kan hon tänka sig bo i detta området. Och, hon har alltså satt en maxhyra på 5500 kr. ?

Jag skulle göra vad som helst för hennes 90kvm just nu! Så irriterande!! Hon kommer ju aldrig få den bytt mot en etta i stan! Har ju god lust att berätta detta för henne.. men det lär ju inte öka mina chanser att få byta med henne.. jag lär ju ta kol på hennes dröm då..hehe.

Varför tror folk här att de ska lyckas byta bort sin lägenhet mot en mitt i stan??

• Svar på tråden ang. lägenhetsbyte.se *arg*
  • Kimban

Haha jag har tänkt precis samma sak. Alla verkar tro att dom sitter på guldgruvor, och har helt orimliga krav på vad dom ska ha för lägenhet. Trotts att dom bor på mindre attraktiva områden och sen ska de helst inte betala något för den heller.

• M Y L F

Det ser jag också när man går in för att kolla bytes handeln. Men jag känner en väninna som bytte sin centrala lägenhet mot en lite större i en förort. Men alla som bor i stan vill ju kanske inte bo där i all evighet, dom skaffar barn och inser att centrala stan kanske är jobbigt att bo i med barn. Alla har ju inte råd att köpa hus eller lght bara för att dom får barn.

• teeny 83

nope helt sant! Fast att tro att de då ska flytta från stan till denna förorten tycker jag ändå är att tänka lite snett. Jag har ju själv barn, skulle gärna flytta till ett annat "lite trevligare" område ändå. Det finns bättre förorter än denna om man har barn.. Tänker på våld på skolgårdar osv man hör talas om... Tackolov så är det tydligen bra dagis här..men när min son ska börja skolan vill jag inte bo kvar! Så jag tycker ändå att de som tror att de ska kunna byta med nån inne i stan, har lite för höga tankar!

• M Y L F
    teeny 83 skrev 2010-02-26 11:56:31 följande:
    nope helt sant! Fast att tro att de då ska flytta från stan till denna förorten tycker jag ändå är att tänka lite snett. Jag har ju själv barn, skulle gärna flytta till ett annat "lite trevligare" område ändå. Det finns bättre förorter än denna om man har barn.. Tänker på våld på skolgårdar osv man hör talas om... Tackolov så är det tydligen bra dagis här..men när min son ska börja skolan vill jag inte bo kvar! Så jag tycker ändå att de som tror att de ska kunna byta med nån inne i stan, har lite för höga tankar!
    Ja man kan ju bo i "bättre" och "sämre" områden. Hon flyttade till ett som ändå klassas som ganska bra. Inte flådigaste området, men ganska centralt , ca 30 min gångväg till slotts skogen och väldigt barn vänligt. 
    Att tro att man kan byta en lght i tex Bergsjön mot en i Centrala stan är nog att drömma lite.
Svar på tråden ang. lägenhetsbyte.se *arg*