ang. lägenhetsbyte.se *arg*
Jag är i jättestort behov av att byta min etta till en trea eftersom vi fick barn i somras. Detta är ju jättetrångt!
Igår regestrerade jag mej på lägenhetsbyte.se. Jag bor fem min med spårvagn från centralen i gbg. En arbetarklass förort kan man väl kalla den. Fint och mysigt, jättefina lägenheter.. men det är ju inga snobbar som bor här direkt.. medelsvenssons. Jag vill alltså byta min lägenhet till en trea här i området, och det finns några matchningar på sajten. Det som nu stör mej är att de som vill byta sina lägenheter här, vill inte bo här.. De tror att nån mitt inne i city ska byta till sig deras lägenhet. Och de tackar därför nej till min. Varför hajjar de inte att de som sitter på en etta i city, kan hur lätt som helst byta till sig en trea i city.. de behöver inte flytta ut hit!
En tjej som tacka nej till min, hon betalar 7000 i mån för sin trea som hon bor i själv. Hon har områden som nordstan,linné,guldheden,johanneberg etc som de första alternativen. Långt ner på typ sjätte plats kan hon tänka sig bo i detta området. Och, hon har alltså satt en maxhyra på 5500 kr. ?
Jag skulle göra vad som helst för hennes 90kvm just nu! Så irriterande!! Hon kommer ju aldrig få den bytt mot en etta i stan! Har ju god lust att berätta detta för henne.. men det lär ju inte öka mina chanser att få byta med henne.. jag lär ju ta kol på hennes dröm då..hehe.
Varför tror folk här att de ska lyckas byta bort sin lägenhet mot en mitt i stan??