IVFmamma skrev 2010-02-26 11:56:17 följande:
Detta har jag köpt: 3 par linnebyxor (H.M) 2 par shorts, ett par i khakimodell och ett par i mjukistyg. 1 tunika 2st vita långärmade 4 amningsbhar(jag läckte konstant och de 2 första bharna blev hur snuskiga som helst) 1 gravidjeansklänning 1 par svarta finbyxor(presentkort på H.M) 1 par hängselbyxor för 30:- på Ullared 2st koftor på rea på H.M 100kr st. Detta är vad jag har köpt själv för egna pengar, sen har jag fått en hel del. Låter det som mycket? Jag är nämnligen sugen på 1 par gravidleggings då jag tyvärr inte kan ha mina vanliga fast de är i L, jag blir väldigt bred om höfterna sen tänkte jag väl köpa nån tunika på Gina tricot som jag hoppas att jag kan ha efteråt och ett sånt där långt linne från Gina oxå.
Tycker att det låter som att du har kläder så att det räcker! Jag samlar mycket vätska nu i slutet av graviditeten så för min del har gravidleggingsen varit underbara, likaså mina POP-jeans som råkade köpas i en storlek för stort (tur i oturen).
Du ska ju dessutom vara gravid under våren/början av sommaren och då är det perfekt leggingsväder. Jag tycker dessutom att det är skönare att ha gravidleggings som går över magen än att ha mina vanliga eftersom de skär in under magen nu när magen börjar sjunka..
Har också köpt lite Gina tricot-tunikor och linnen, men räknar inte in dem som mammakläder eftersom jag vet att jag kommer använda dem även efter graviditeten.
Även JC har sköna långa, stretchiga linnen som man kan ha både som gravid och ogravid, hittade två stycken på rea nu nyligen och de är jättesköna!