• MissKaos

HOMEWORK Hemstädning i Göteborg..

Jag behöver tips! Vi har bestämt oss för att anlita städhjälp här hemma. VITT. Vi har funderat på Homework, de är billiga o deras hemsida ser ju seriös ut. Någon som har erf av dem eller andra städfirmor i Gbg? Man vill ju ha en seriös firma så det blir rent och fint utan krångel.
    Tacksam för alla erfarenheter!

Vi bor i villa 123kvm. Räknar med 3-4h/varannan vecka -är det rimmligt? Vi är ju barnfamilj..

ღNär barnen sommnar vaknar moderskärleken ღ
  • Svar på tråden HOMEWORK Hemstädning i Göteborg..
  • Glass

Englahem rekomenderar jag. De gjorde flyttstädningen åt oss och det blev väldigt bra.
    Det kan vi skacka mer om på fb

tttttttttttttttt och tttttt lite extra t:n att använda istället för de som mitt tangentbord tappar bort
  • MissKaos
    Glass skrev 2010-02-26 17:59:04 följande:
    Englahem rekomenderar jag. De gjorde flyttstädningen åt oss och det blev väldigt bra. Det kan vi skacka mer om på fb
    Åhå, ska genast kolla upp dom!
  • MissKaos

MenNÅGON måste ju ha testat hemstädning??? *puffar*

• M Y L F

Skall ni verkligen ge er på det nu och bli beroende och sedan så tar dom bort avdraget?

Jag har inte haft dom och jag tänkte testa dom, jag tror att man kan få en provstäd innan man skriver på något, men nu när socialdemokraterna säger att dom skall ta bort RUT avdraget om dom kommer till makten och det lär dom ju göra, så vill inte jag börja med städning för att sedan behöva göra mig av med den.
    Men mitt tips är att du ringer och kollar om det finns att man kan få prova på ett par gånger innan man bestämmer sig.
    Jag har haft svart hemstäd som fick gå tredje gången. Jag fick ju efterstäda när hon varit här. Jag vet inte ens om hon städade eller om hon bara satt och hängde för det syntes inte att hon städat.
    Sedan har det inte blivit av att vi har anlitat städ hjälp igen efter den dåliga erfarenheten.
  • MissKaos
    M Y L F skrev 2010-03-03 14:10:56 följande:
    Skall ni verkligen ge er på det nu och bli beroende och sedan så tar dom bort avdraget? Jag har inte haft dom och jag tänkte testa dom, jag tror att man kan få en provstäd innan man skriver på något, men nu när socialdemokraterna säger att dom skall ta bort RUT avdraget om dom kommer till makten och det lär dom ju göra, så vill inte jag börja med städning för att sedan behöva göra mig av med den. Men mitt tips är att du ringer och kollar om det finns att man kan få prova på ett par gånger innan man bestämmer sig. Jag har haft svart hemstäd som fick gå tredje gången. Jag fick ju efterstäda när hon varit här. Jag vet inte ens om hon städade eller om hon bara satt och hängde för det syntes inte att hon städat. Sedan har det inte blivit av att vi har anlitat städ hjälp igen efter den dåliga erfarenheten.
    Isf får man väl säga upp det. Det är 30 dagars uppsägning på avtalet så det är 2 städningar..
     Tänker inte rösta på sossarnas gråstenspolitik o man får väl hoppas att fler inte gör det. Stackars alla de som jobbar med städ som blir arbetslösa. Och stackars oss som får slita en massa mer än vi vill/orkar.
    Tjejen som kom hit idag o provstädade städade kalasbra. Hoppas hon fortsätter med det!
  • gosigo

Hej

jag använder mig av ett företag som erbjuder städtjänst, de är professionella, jag har aldrig haft något problem med de. Jag själv har två barn, jobb och mycket annat. och städhjälp passar utmärkt! man ska inte tänka på när de avskaffar rutavdraget....vad ska vi göra då? tänk istället det är en tjänst jag kan använda här och nu, sedan för det lösa sig på ett annat sätt men nu passar mig jätte bra! jag rekommenderar verkligen städi & Service. De finns i Göteborg, och jag bor där också så, varför inte, www.stadi.se.

Nöjd användare av rutavdraget.

• Kristoffer 451

Passa er noga för dessa skojare. Outbildad personal som inte kan städa, min 10-åriga son hade gjort det bra mycket bättre! Vill du sedan komma i kontakt med dem så är det helt omöjligt! Bara att betala och se glad ut, trots skitigt hem! Värsta sortens skurkar! UNDVIK!

• Morgonljus
    Kristoffer 451 skrev 2012-10-03 21:10:30 följande:
    Passa er noga för dessa skojare. Outbildad personal som inte kan städa, min 10-åriga son hade gjort det bra mycket bättre! Vill du sedan komma i kontakt med dem så är det helt omöjligt! Bara att betala och se glad ut, trots skitigt hem! Värsta sortens skurkar! UNDVIK!
    Jag slapp anlita dem som tur var! Upptäckte detta när jag skrev städföretag Göteborg på google då såg jag några kommentarer ( 3 recensioner) som andra har skrivit om Homework.
  • Olov

HomeWork är det enda städföretaget i Göteborg som förekommer på Allmänna Reklamationsnämndens svarta lista. De har inte följt ett beslut om skadestånd på 750:-. Man kan ju undra vad det är för ett företag som bråkar om så små summor.

Via bekanta har jag hört att vd:n för företaget skapar problem för både kunder och för sin egen personal. Om man läser på deras hemsida så är de frikostiga med att berömma sig själva som bra både prismässigt och personalmässigt. T.ex. skriver de att de är den billigaste städfirman i Sverige, vilket dock inte är sant. Det är bara att kontrollera deras priser och jämföra med andra städfirmor. Jag har också hört att de inte betalar någon sjuklön till sin personal. 

De har också kritiserats av GöteborgsPosten för att ha använt sig av tidningen på ett otillbörligt vis i sin marknadsföring. Jag skulle absolut undvika att anlita detta företag.

• MissKaos
    Olov skrev 2013-06-26 11:15:33 följande:
    HomeWork är det enda städföretaget i Göteborg som förekommer på Allmänna Reklamationsnämndens svarta lista. De har inte följt ett beslut om skadestånd på 750:-. Man kan ju undra vad det är för ett företag som bråkar om så små summor.

Via bekanta har jag hört att vd:n för företaget skapar problem för både kunder och för sin egen personal. Om man läser på deras hemsida så är de frikostiga med att berömma sig själva som bra både prismässigt och personalmässigt. T.ex. skriver de att de är den billigaste städfirman i Sverige, vilket dock inte är sant. Det är bara att kontrollera deras priser och jämföra med andra städfirmor. Jag har också hört att de inte betalar någon sjuklön till sin personal. 

De har också kritiserats av GöteborgsPosten för att ha använt sig av tidningen på ett otillbörligt vis i sin marknadsföring. Jag skulle absolut undvika att anlita detta företag.

Vi har varit ytterst nöjda med dom. Och Vdn är jättetrevlig.. Har haft städning från dom i ett par år nu.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Lolllo03

Obegripligt att någon kan tycka att detta är ett seriöst städföretag. Vilseledande marknadsföring och fula knep är inget som kan betraktas som schyssta metoder. Måste vara blinda människor som anser att detta företaget är bra.

• MissKaos

Och då tänker du på?

Lolllo03 skrev 2013-10-25 06:47:06 följande:
    Obegripligt att någon kan tycka att detta är ett seriöst städföretag. Vilseledande marknadsföring och fula knep är inget som kan betraktas som schyssta metoder. Måste vara blinda människor som anser att detta företaget är bra.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Tobias Torslanda

Hade dom ett par månader för ett par år sen. Dålig städning. Och VDn är verkligen galen... Ingen känsla för service eller kundbemötande alls...

• Pillan 44

Mest oseriösa städbolag jag varit med om. Usel städning, outbildad personal, inland kom dom inte på avtalad dag. När städerskan inte kommit på en månad tyckte chefen Johan att vi skulle ha förståelse för att hon blivit gravid och inte orkade städa. Riktigt uselt, anlita aldrig dom vad ni än gör. Kan bara säga negativt om homework.

Svar på tråden HOMEWORK Hemstädning i Göteborg..