M Y L F skrev 2010-03-03 14:10:56 följande:
Skall ni verkligen ge er på det nu och bli beroende och sedan så tar dom bort avdraget? Jag har inte haft dom och jag tänkte testa dom, jag tror att man kan få en provstäd innan man skriver på något, men nu när socialdemokraterna säger att dom skall ta bort RUT avdraget om dom kommer till makten och det lär dom ju göra, så vill inte jag börja med städning för att sedan behöva göra mig av med den. Men mitt tips är att du ringer och kollar om det finns att man kan få prova på ett par gånger innan man bestämmer sig. Jag har haft svart hemstäd som fick gå tredje gången. Jag fick ju efterstäda när hon varit här. Jag vet inte ens om hon städade eller om hon bara satt och hängde för det syntes inte att hon städat. Sedan har det inte blivit av att vi har anlitat städ hjälp igen efter den dåliga erfarenheten.
Isf får man väl säga upp det. Det är 30 dagars uppsägning på avtalet så det är 2 städningar..
Tänker inte rösta på sossarnas gråstenspolitik o man får väl hoppas att fler inte gör det. Stackars alla de som jobbar med städ som blir arbetslösa. Och stackars oss som får slita en massa mer än vi vill/orkar.
Tjejen som kom hit idag o provstädade städade kalasbra. Hoppas hon fortsätter med det!