• Cs mamma

Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9

Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9

OBS: Vi är en rätt tajt grupp som hållt ihop länge. Vi vet det mesta om varandras familjer och liv.

Läs igenom minst TS på ALLA föregående trådar innan ni frågar...

Nr 1 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m31962106.html
    Nr 2 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m34576016.html
    Nr 3 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m37285234.html
    Nr 4 www.familjeliv.se/Forum-3-22/m39253365.html
    Nr 5 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m42120614.html
    Nr 6 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m44518764.html
    Nr 7 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m47040377.html
    Nr 8 www.familjeliv.se/Forum-11-309/m49032597.html

Inget är OT hos oss!

Snart tvåsiffrigt... hoppla

Mitt nya ledord får räcka som ts denna gång, svengelska SUCKS!

(dvs suck i engelskt pluralis men även normal engelsk betydelse)
  • Svar på tråden Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9
  • åsau

12 år son, astma mjölkproteinallergiker adhd autismliknande tillstånd outredda svimningar & medvetslöshet, daglig & nattlig enures m m. 3 (snart 4) år dotter, astma, lindrig eksem, döv, ska utredas för npf son 2 år astma, jämt sjuk, underviktig, glutenintolerant, mjölkproteinallergiker, haft kramper & utretts på neuropediatriska i flera dagar utan klar resultat, kommit ifatt motoriskt (gått på sjuk gymnastik i ett halvår) döv..... Vi har ett helt + 1/4 i vårdbidrag för dotterns dövhet & 12 åringens autism. Har inte orkat söka för minstingen..

• tigermamma
    åsau skrev 2012-09-04 18:41:30 följande:
    12 år son, astma mjölkproteinallergiker adhd autismliknande tillstånd outredda svimningar & medvetslöshet, daglig & nattlig enures m m. 3 (snart 4) år dotter, astma, lindrig eksem, döv, ska utredas för npf son 2 år astma, jämt sjuk, underviktig, glutenintolerant, mjölkproteinallergiker, haft kramper & utretts på neuropediatriska i flera dagar utan klar resultat, kommit ifatt motoriskt (gått på sjuk gymnastik i ett halvår) döv..... Vi har ett helt + 1/4 i vårdbidrag för dotterns dövhet & 12 åringens autism. Har inte orkat söka för minstingen..

låter också lite... så två av dina tre är döva?

en kompis fick i två år 1/4 för sonen med hörselskada, sen ansåg de inte att det förelåg merarbete längre... sen har jag hört en annan med en son på typ 4 år med implantat (c-något, vet inte hur det stavas ) de hade ett helt i långtidsbeslut.... så att säga det skiljer så galet mycket
  • tigermamma

Två veckor i skolan och redan nu kaos. De börjar varje höst med en övernattning, supermysigt. Men J har aldrig lyckats sova kvar pga astman. Nu är hon så på ich har längtat så långe.
    Skolan har tält ich några skulle hållas djurfria. Sätter mig lugnt med viss oro ich börjar läsa packlista, tror ni inte de skrivit duntäcke! Hur många gånger ska man behöva informera!!!
    Ringer läraren sim hävdar att de vet om felet och ska rätta till det imorgon, dagen innan...
    Men sen var det lugnt tältet är djurfritt och hon ska sova med djurfria kompisar tre st. Jag frågar vilka och resultatet? En har kanin, den andra katter och den tredje katt och kanin! Ska det vara så svårt? Tror de måste ha hål i huvudet...
    ð??? är så ledsen detta måste lösas...

• 2små2stora
    tigermamma skrev 2012-09-04 22:52:00 följande:
    Två veckor i skolan och redan nu kaos. De börjar varje höst med en övernattning, supermysigt. Men J har aldrig lyckats sova kvar pga astman. Nu är hon så på ich har längtat så långe.
    Skolan har tält ich några skulle hållas djurfria. Sätter mig lugnt med viss oro ich börjar läsa packlista, tror ni inte de skrivit duntäcke! Hur många gånger ska man behöva informera!!!
    Ringer läraren sim hävdar att de vet om felet och ska rätta till det imorgon, dagen innan...
    Men sen var det lugnt tältet är djurfritt och hon ska sova med djurfria kompisar tre st. Jag frågar vilka och resultatet? En har kanin, den andra katter och den tredje katt och kanin! Ska det vara så svårt? Tror de måste ha hål i huvudet...
    😖 är så ledsen detta måste lösas...
    Men fy vad trist att de inte kan klara av det i skolan. 
    ~~Michael -97, Joachim -98, Johanna -07, William 100904~~
  • Orange1
    tigermamma skrev 2012-09-04 22:52:00 följande:
    😖 är så ledsen detta måste lösas...
    Hur kan det vara så svårt??? Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    Läste att hon fick diagnoser inom NPF. Borde kunna ge utrymme för personlig assistent i skolan? Som kan stödja henne i skolarbetet (exekutiva funktioner, att tolka o förtydliga, komma ihåg etc etc), kolla allergigrejer i situationer som ovan, kolla av medicinläge etc...?
  • 2små2stora

Idag har J varit på sitt första läkarbesök för hösten. Hjärtat var det som kollades nu och om 1.5-2år måste hon opereras och byta pacemaker. 
    På måndag är det dags för ett besök hos astmaläkaren och på torsdag är det dags för lekterapin. Tyvärr är inte J's ordinarie doktor på plats utan hon får träffa W's doktor istället som jag dessutom har en teletid med om W på måndag.  

• tigermamma
    Orange1 skrev 2012-09-05 20:44:36 följande:
    Hur kan det vara så svårt??? Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    Läste att hon fick diagnoser inom NPF. Borde kunna ge utrymme för personlig assistent i skolan? Som kan stödja henne i skolarbetet (exekutiva funktioner, att tolka o förtydliga, komma ihåg etc etc), kolla allergigrejer i situationer som ovan, kolla av medicinläge etc...?

det är så illa att de inte fixar det trots all information.

Ang npf är en assistent inte aktuellt, hon vill helst inte att någon skall veta av hennes diagnoser, inte ens syskonen men jag jobbar på det. Är det något denna fröken har så är det en enorm integirtet.

Blir trött på hab  som inte kontaktar oss. Psykologen som gjorde utredning skickade oss vidare i våras och skrev att det var av yttersta vikt att  vi fick hjälp med information mot lärarlaget inför skolstarten och fortfarande har jag inte hört något. Ringt flertal gånger men ingen ringer tillbaka.....    
  • 2små2stora
    tigermamma skrev 2012-09-05 22:11:17 följande:

det är så illa att de inte fixar det trots all information.

Ang npf är en assistent inte aktuellt, hon vill helst inte att någon skall veta av hennes diagnoser, inte ens syskonen men jag jobbar på det. Är det något denna fröken har så är det en enorm integirtet.

Blir trött på hab  som inte kontaktar oss. Psykologen som gjorde utredning skickade oss vidare i våras och skrev att det var av yttersta vikt att  vi fick hjälp med information mot lärarlaget inför skolstarten och fortfarande har jag inte hört något. Ringt flertal gånger men ingen ringer tillbaka.....    
    Vad är det för ställe ni bor på??? Östra sibirien låter det som. 
  • 2små2stora

Johanna var helt slut efter dansen i söndags, kunde inte gå för hon hade så ont i benen. Flåsig och snabbandad trots 2 puffar airomir innan. Hos doktorn idag visade spirometrin att hon inte bara har infektionsastma vilket vi iofs vetat ett tag men nu finns det på pappret. Vi skulle vara frikostiga med luftrörsvidgande occh kunde antingen ge 4 puffar airomir eller ta vento i aiolosen innan.

• 2små2stora

Tänk vilken skillnad ett läkabesök kan göra. Istället för att ge så lite medicin som möjligt ska vi nu ge så mycket hon behöver för att orka som andra barn och vips är ungen upp på 160-170 i pef istället för 140.

Svar på tråden Astmatråden **vb, vab, ventoline** nr 9