• Anonym (analklåda)

analsprickor/klåda

Har haft problem med små sår/sprickor och klåda vid ändtarmsöppningen i flera år känns det som. Ibland när jag bajsar kan det komma någon droppe blod på pappret, men det är inga stora mängder. Däremot är det ju besvärligt med klåda och att det kan svida. 

Tittar man efter ser man inget särskilt, kanske att det är som en liten flik men jag vet ju inte om det är normalt att det ser ut så ibland eller inte. 
    Har nu använd xyloproctsuppar en omgång (1 paket) utan att det har hjälpt. Vad rekommenderas?
    Trött på det här nu. 
  • Svar på tråden analsprickor/klåda
  • Jesster

Supparna är ju mer för invärtes problem. Har du sprickor sitter dom mest utanpå. Prova med salvan istället

Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym (analklåda)

Låter rimligt. Får försöka samla mod att övertala maken om att ta en sväng förbi apoteket då. Tack!

• Anonym (Ac3 comfort)

de finns ju en salva som heter Ac3 komfort  som ska hjälpa vid anlklåda och finns receptfritt på apoteket, den kanske kan funka..

• Eisa
    spidermanmamman skrev 2010-02-26 15:59:53 följande:
    Är du säker på att det är sprickor? Det kan vara springmask oå.
    Blodet på pappret talar för sprickor. Så även svidandet. Sprickor kliar nåt VANSINNIGT när de läker.
  • Eisa

TS, är du noga med att använda mild tvål när du tvättar dig "där bak"? Använder man fel tvål kan man bli torr där och spricka jättelätt. Att byta tvål kan göra skillnad som natt och dag!

• spidermanmamman
    Eisa skrev 2010-02-26 16:02:05 följande:
    Blodet på pappret talar för sprickor. Så även svidandet. Sprickor kliar nåt VANSINNIGT när de läker.
    Jo men om det bara är nån droppe blod ibland och medicinen inte hjälper så tycker jag att det är värt att kolla om det är springmask. Tydligen kan man ha det i flera år utan att fatta att det är det.
  • Anonym (analklåda)

Om man kan få sprickor av springmask kan jag inte utesluta det. Har aldrig märkt av någon mask däremot känner jag att det är små sår eller sprickor. 

• Anonym (analklåda)

Brukar använda vanlig duschkräm så det kanske jag ska testa att sluta med och använda något mildare. 

• Jesster
    Anonym (analklåda) skrev 2010-02-26 16:21:42 följande:
    Brukar använda vanlig duschkräm så det kanske jag ska testa att sluta med och använda något mildare. 
    Då får jag rekommendera olivolja. Jättebra till underlivstvätt Låter kanske skumt men det är det. Det är milt, naturligt, renande och torkar inte ut huden.
    Den som söker han finner - www.google.se
  • Anonym (Samma båt)

Har till och från samma problem, använd apotekets intimtvättolja, och zyloproct salva, då blir det bättre, men jag har tyvär ännu inte hittat nåt som tar bort själva problemet.

• blinkalilla

Har också haft det problemet ett tag nu.
    Ett hett tips är att sluta använda toapapper och tvätta dig i underlivet istället och torka dig försiktigt med handduk eller toapapper.
    Sen finns det mediciner mot analklåda ac3 och xcylocain har jag provat, brukar kombinera dessa.

• Anonym (Morsan)

Jag har kört både suppar och salva, då går det bort snabbare...

Svar på tråden analsprickor/klåda