• Anonym (kanta­rellen­)
    Äldre 26 Feb 11:46
    17749 visningar
    5 svar
    5
    17749

    Svamp i ljumsken? Äckelvarning

    Jag är gravid i vecka 30 och fick svamp i underlivet för några veckor sedan. Jag behandlade det med Pevaryl och blev bra efter några dagar. För några dagar sedan stod jag i duschen och rakade ben och bikinilinje. Jag känner att det är irriterat i höger ljumske och lägger ner rakningen. Dock ser jag ingenting eftersom jag har världens största mage i vägen. Tänker inte mer på det där men har känt att det är lite irriterat till och från.
    Igår tittade jag efter med en spegel. Min man jobbar utomlands två veckor i stöten så jag har inte kunnat ta hjälp av honom, hehe. I spegeln ser jag att jag liksom är skinnflådd i höger ljumske. Det är rött och irriterat. Kan det vara underlivssvampen som spridit sig till ljumsken eller är det mer troligt bara irriterar eftersom jag är rent svullen i allmänhet just nu?

    Har googlat svamp i ljumsken och det verkar vara vanligast hos män. Vet inte vad jag ska tro. Ringde min gyn för att beställa tid men har missat telefontiden och får återkomma på måndag.

    Jag skötermin hygien ordentligt varje dag. Någon annan gravid som känner igen det här? Känns inte alls speciellt trevligt!

  • Svar på tråden Svamp i ljumsken? Äckelvarning
  • Anonym (kanta­rellen­) Trådstartaren
    Äldre 26 Feb 11:59
    #4

    Tack för svar!
    Då smörjer jag med pevarylen och hoppas på bot och bättring!

Svar på tråden Svamp i ljumsken? Äckelvarning