Inlägg från: spattanjansson |Visa alla inlägg
  • spattanjansson

Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2

Loppanlängtan: wow..du VILL ha sex när du ruvar...grattis till dig som har någon sexlust :)

bubbeltjejen: om man testar för tidigt är väl risken att det bli minus och att du då blir superledsen...jag skulle hellre vänta en dag för mycket än en för lite!...men det är ju jag det :)

ego: idag ringde jag till RMC angående min oro för cysta. Dom ville jag skulle komma dit på måndag och göra ett VUL. MEN de tkänns onödigt att åka 20 mil för ett VUL så jag ska först försöka boka ett på närmare håll. Annars får jag åka till MALMÖ på onsdag och göra VUL. Jag bara vet att jag har en cysta...det är är så jävla skit!

Idag fick förresetn jag och min man inbjudan till att gå föräldra utbildning (som man måste gå om man vill adoptera). Den börjar redan 5 maj och är 7 gånger. Tror faktiskt vi ska gå redan nu, så har man det gjort och behöver inte tappa ett halvår på de tom det skulle komma det det att vi "måste" adoptera. Mannen kommer strejka lite eftersom det givetvis är på hans fotbollstränings dag.....

Önskar alla gravida, ruvare, sprayare, sprutare och väntare en härlig fredagkväll!

• spattanjansson

Loppanlängtan o bubbeltjejen: nej va tråkigt :( Tänker på er. sköt om er  och så känner ni när ni är redo för att skriva här igen. *kram*

åhh, det är så tråkigt att läsa om dessa orättvisor, man bli så arg på att livet ska vara så jävla orättvist!! Ibland vill man bara skrika ut hur orättvist allt är!

ego: själv har jag fått en tid i Malmö på onsdag då jag ska kolla ifall jag fått någon cysta. Har jag det så trodde hon jag pratade med att dom punkterar den. Men hon visste inte säkert...så dår lär jag säkert få vänta innans jag kör igång nästa försök, glömde fråga hur rutinen är....så jag känner mig så jäkla frustrerad, såååå nära att få börja försök 2 men såklart så ska man säkert snubbla på mållinjen!!

• spattanjansson

AnnaLisa: nej fy va tråkigt :(   jag fick ju ju missfall men jag fick ju göra ett MA så jag hade alltså ingen blödning alls...

• spattanjansson

det var som jag trodde. jag hade en ny cysta. Den var 4x4 cm. Han ville ändå att jag skulle börja nedregleringen som vanligt på fredag (han ville inte punktera cystan eftersom han inte visste ifall dt var en endocysta eller en ägglossningscysta).Däremot så kommer ajg få en längre nedreglering. Ska in om 3 veckor och titta... OM den inte försvinner av nedreglering så sa han att då måste man göra titthål. Vill INTE göra en operation till...aldrig kan man få ha nått flyt!!

• spattanjansson

jomi: körde dom på med ivf ändå, fast du hade cysta??

ego: tillråga på allt har jag blivit sjuk. ligger och hostar ända ner ifrån tårna...hoppas
    jag inte fått lunginflammation eller nått. vår företagshälsa ville jag skulle ringa vårdcentralen så det gjorde jag..dom skulle ringa tillbas...15.20...bra service!!!

• spattanjansson

jomi: aha..okej. Ja jag hoppas ju på att cystan ska försvinna eller iallfall krympa när jag nedregleras med suprefact med start imorgon. Men man är ju tyvärr inte opitimistisk nu för tiden....

• spattanjansson
    då var man igång igen första sprutan tagen......skönt samtidigt som det känns som det kmmer ta lång tid med tanke på min cysta...

VÄNTRUM
    * Åsa1972, 37 år, ÄP 8/2 (IVF 1 avbruten, ingen återföring)
    * Spargrisen, 32 snart 33 år, 3 ivf, snart det 4 som avbröts nu i jan.

* AnnaEmma01, 23 år, inväntar IVF 1
    * Anna Lisa, 32 år, 2 IVF sista blev mf (syskonförsök)
    * Loppanlängtan 33 år, gjort 3 ET som alla gett minus. Väntar nu på FET nr 1.

SPRAYARE
    *
    Gräddnosen, 31 år, IVF 2, spraystart Suprecur 17/4
    * Tess, 31år, 1:a FET, spraystart Suprecur 7/4
    * Bellman01 33 år:IVF 3. (+ 2 FET) Suprecurstart 21/4

SPRUTARE
    * MrsMupp, 29 år, sprutar med suprefact
    * Trinity78, 32 år, IVF nr 3: Puregonstart 28/4
    * Camille, 37år, 2:a IVF, sprutstart menopur 21/4
    * Spattanjansson, 34 år, (1 IVF slutade i mf, ingen FET då inget embryo klarade  upptining, startar med suprefact 30/4, dock längre nedreglering eftersom jag fått en ny cysta)

KNAPRARE

ÄP

RUVARE
    * Bubbeltjejen, 29 år, 2 IVF (varav en alldels för tidig graviditet som slutade i mf), TD 27/4

GRAVIDA
    * Jomi 31år Syskonförsök TD 21/4
    * TurkiskPeppar, 30 år, IVF/ICSI 1, TD (16/3) 24/3
    * Lilloppan09
    * Natta80gbg, 29 år, IVF 4, TD 12/2
    * Muhina, 29 år, TD 8/2
    * Chardonnay, 38 år, 1 IVF, TD 18/12
    * Pluttens mamma, 25 år, 4 IVF (gravid på tredje dock mf) TD 14/12
    * Bäbifabriken, 33 år, 1 IVF TD 13/12.
  • spattanjansson

Loppanlängtan: mår mycket bättre idag. Har nog ångdushat bort det värsta, så någon lunginflammation var det aldrig!
    Va skönt att höra att någon har haft cystor som krymp. Hoppas det blir så för mig oxå. Hade ju sååå gärna velat hinna med ett försök till innan sommaren.

skönt och höra att du oxå mår bättre. japps..livet är en berg och dalbana och det är ju skönt att man snabbt kan ta sig uppåt igen. Man är ju tyvärr ganska van vid motgångar vid det här lagret....

• spattanjansson

ja tyst som tusan :)

för mig rullar det på..sen i fredags är det suprefact 2 gånger per dag som gäller. Väntar på blödning..sen fortsätta med sputor ännnnnnu längre. 18 maj ska jag ner och kolla hur det står till med cystan, tänk va underbart om den lixsom ville skrumpna ihop av sig självt!!!

hur står det till själv?

• spattanjansson

camille: näämen fy va lessen jag blir när jag läser ditt inlägg :(  Förstår att du är ledsen. Livet är så sablans orättvist. Men du...han sa ju inte att det var kört. Ni kan ju prova igen, det var väl "bara" ert andra försök? Men jag tänker inte försöka med nått peptalk just nu. Vet själv att man inte orkar lyssna på det ibland utan man måste först få lite tid att vara ledsen :(  Känner verkligen med dig. *bamsekram*

OCH OM det inte skulle fungera så finns det ju andra alternativ, som adoption? Det spåret har redan jag och min man kört igång lite paralellt...

Svar på tråden Vi som har endometrios och gör IVF- nr 2