• Jojsie

Tapeter till barnrum

någon som har tips på coola barntapeter, har en dotter på 2 år som ska få nytt rum? Hittat lite hemsidor, men tänkte be om mer hjälp.
    Vet ni även bra sidor på tapeter till vuxna rum så skriv ner det.
    tack!!

• Svar på tråden Tapeter till barnrum
  • Stårschan

HUr ofta är ni beredda att tapetsera om? Mitt förslag är att ni väljer en tapet som är färgglad och rolig, men inte nödvändigtvis barnslig. Nu finns det ju hur mycket spännande tapeter som helst. Vill man ha bilder på söta mumintroll eller djungler så är det enklare att sätta upp sådana tavlor som man lätt kan byta ut när barnet blir lite större. Tänk på att barntapeter lätt blir lite mishandlade (särskilt om man har barn som ligger och pillar med tapetskarvarna när de ska sova), så det är kanske dumt att köpa onödigt dyra tapeter. Rusta har faktiskt mycket roliga tapeter!

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
  • Jojsie
    Stårschan skrev 2010-02-26 16:36:04 följande:
    HUr ofta är ni beredda att tapetsera om? Mitt förslag är att ni väljer en tapet som är färgglad och rolig, men inte nödvändigtvis barnslig. Nu finns det ju hur mycket spännande tapeter som helst. Vill man ha bilder på söta mumintroll eller djungler så är det enklare att sätta upp sådana tavlor som man lätt kan byta ut när barnet blir lite större. Tänk på att barntapeter lätt blir lite mishandlade (särskilt om man har barn som ligger och pillar med tapetskarvarna när de ska sova), så det är kanske dumt att köpa onödigt dyra tapeter. Rusta har faktiskt mycket roliga tapeter!
    ja jag har funderat på att kolla på rusta. mina föräldrar har köpt fina där. får kolla...
    har inte funderat på hur ofta vi ska måla/tapetsera om men det e skoj att ha ngn fin, men ganska neutral. får vi en kille ska "hans" vägg gå i samma stil fast mer pojkaktig...
    tack för tips...
  • Lilla trynet

Boråstapeter har några Josef Frank-tapeter i sin anno 1905-kollektion.
    Eldblomma är helt underbar tycker jag -vi har den i en hall men den skulle passa perfekt i barnrum -glad, färgstark och jättevacker
    Paradis är ju också underbar, den har vi i barnnens lekrum. Det är mycket lekfulla figurer i den, man hittar nya fåglar titt som tätt...
    Vårklockorna är fina också men inte lika roliga för barn tycker jag.
    Jag skulle aldrig sätta upp en "barntapet", hur länge är den kul? och vanligtvis mycket tråkigare design också. Men smaken är ju som baken -och en tvååring får ju finna sig i vad mamma och pappa bestämmer.... Lycka till!

Svar på tråden Tapeter till barnrum