• zagolik

Pladderbebisarna Del 11

{#lang_emotions_heart}Tråden för oss som hängt ihop under några år! Här fortsätter vi vidare! {#lang_emotions_heart}
    ♥ Emil 080327♥ Ebba 091118♥
  • Svar på tråden Pladderbebisarna Del 11
  • Kickan 84

Verkligen tur med högkostnadsskyddet, hade varit ruinerad annars för medicinen June tar 4 ggr per dag är verkligen svindyr. Urka. Tack och lov hjälper den så vad gör man?

• Hannnas
    Kickan 84 skrev 2010-10-15 17:59:00 följande:
    Verkligen tur med högkostnadsskyddet, hade varit ruinerad annars för medicinen June tar 4 ggr per dag är verkligen svindyr. Urka. Tack och lov hjälper den så vad gör man?
    med 44gr/dag??? oj, inte illa... duktig tjej!! mot vad??
    .?:*¨¨*:?. www.brunnegard.blogspot.com/ .?:*¨¨*:?.
  • lurksmulan
    Kickan 84 skrev 2010-10-15 17:59:00 följande:
    Oj, instämmer med Hanna, vad är det hon tar medicin för? Magen?
    Foot: A special device for finding furniture in the dark.
  • Kickan 84

Ja det är mot magbesvären och magen är bättre nu så det känns skönt. Det finns hopp om ev slut med blöja, det känns stort eftersom hon fram till för bara några veckor sedan haft diareer varje dag flera ggr per dag. Hon är superduktig verkligen, tar den själv nu när man hällt upp.

• lurksmulan
    Kickan 84 skrev 2010-10-15 19:06:42 följande:
    Ja det är mot magbesvären och magen är bättre nu så det känns skönt. Det finns hopp om ev slut med blöja, det känns stort eftersom hon fram till för bara några veckor sedan haft diareer varje dag flera ggr per dag. Hon är superduktig verkligen, tar den själv nu när man hällt upp.
    Visade utredningen på överkänslighet mot något eller vad är det för mediciner hon får?
    Foot: A special device for finding furniture in the dark.
  • Kickan 84
    lurksmulan skrev 2010-10-15 19:08:13 följande:
    Visade utredningen på överkänslighet mot något eller vad är det för mediciner hon får?
    Utredningen visade i våras enbart på allergi mot jordnötter men i o m att hon är uttalat dålig (bajsar vatten och hela tiden) vid fisk och skaldjur samt vanlig kyckling emot det vanligt lösa och sura som "alltid" varit ger vi fortfarande inte fisk och skaldjur.

Det kommer tas nya allergiprover senare för att hon inte är allergisk alls är väl rätt otroligt men allergiprover är väldigt svåra att få svar på när barnen fortfarande är såhär små, de gör ju inte pricktester än t ex utan det är blodtester som gäller.

Hur som behandlas hon nu med en medicin som i grund och botten är en allergimedicin men som även visat sig vara bra för barn som har hennes typ av problem när man inte riktigt kan sätta fingret på vad det beror på. T ex skulle det kunna vara någon typ av bakterier i tarmfloran som inga tester visar, hur som kommer hon att äta medicinen under en längre tid. Dessutom får hon magdroppar med bakteriekultur och nu har vi som sagt kunnat märka en skillnad, på senare tid har vi t o m haft en dotter som kunnat bajsa korvar, det har ALDRIG hänt förut kan jag säga. Så det känns bra, och hoppfullt.

Vad gör ni andra idag?

Vi har varit ute i skogen på förmiddagen och grillat och fikat hela familjen så nu är vi nybadade hela högen och ska snart laga middag. Man blir verkligen helt slut av att ha med sig båda barnen ut i skogen när det finns vatten i närheten, June är verkligen helt galen och man vill ju gärna undvika en olycka.
  • MissFörstånd

Kickan - bävas duktig hon är er lilla tjej som tar medicin själv. Låter inte alls kul med hennes magbesvär, jag vet hur det är kan jag säga. Har haft problem med magen sen jag var 6 år så det blir 20 år totalt nu. Hemskt! Bra att höra att medicinen verkar hjälpa iaf!

• Honeyflowers

kickan: Fast de kan göra prickteste på småttingar . Jag trodde inte heller det. Men vår Måns har gjort pricktest, på mjölk, soja, fisk och ägg och det är ägg han inte tål. Det hade vi iofs redan förstått redan i somras då han flammar upp i ansiktet direkt när han får i sig ägg och river och kliar sig. Men det var ändå bra att få det bekräftat tyckte vi!

Hoppas June blir bättre med sina allergier inom en rimlig framtid! Själv fick jag veta att jag inte tålde mjölkprotein+laktos när jag var 15 och hade gått med dålig mage sedan jag var liten. Men då kollade de ju inte upp sånt tyvärr....men man kan bilda antikroppar om man utesluter det man inte tål under en längre period så förhoppninsvis blir hon bättre när hon blir äldre!

• Kickan 84

Hf - på nus där vi går gör de inte pricktest innan tre år. Exakt varför vet jag dock inte. Grattis till Vendla idag!

Svar på tråden Pladderbebisarna Del 11