• Mittnick

Styvbarn

iolanthe skrev 2010-05-21 13:56:29 följande:
    Men i dom här fallen tror jag det är jättestor skillnad mellan en kärnfamilj och en styvfamilj. Bor man med pappa endast varannan helg är det superviktigt att man känner sig välkommen och älskad och inte som en barnvakt, ofrivillig dessutom.
    Allt behöver inte vara gulligull bara för att man inte bor där, det är familj eller hur?
    Och i en familj så hjälper man väl varann, är det inte så det brukar låta gällande styvfamiljer eller gäller det bara de som faktiskt bor på ett ställe och inte bara är gästartister för ett ögonblick?

Själv skulle jag inte ge det ansvaret till barn att ta hand om barn och defenitivt inte till ett styvbarn, skulle inte låta grannungarna passa mitt barn heller.
  • Mittnick
    iolanthe skrev 2010-05-22 19:44:41 följande:
    ???
    Klart de äldre kan titta till den yngsta i 30 minuter, det hade ingen höjt ögonbrynen för i en riktig familj.

Men bara för att de kommer på besök och råkar ha ett spår av blodsband till endast den ene så ska silkeshandskarna på, inte ska väl de behöva göra nåt mer än få saker och prioriteras?

*ironi*

Sedan skrev jag att jag SJÄLV aldrig skulle låta sambons barn sedan innan titta till det gemensamma i 30 minuter, inte ens i 10 men det är min personliga uppfatting efterom jag inte tror att barn är mogna för att förstå vad det kan innebära men om TS har den tilliten så ser jag inget hinder, om de vill låtsas vara en familj så får de löpa linan ut helt enkelt.
    Själv leker jag inte familj med de som inte tillhör min familj men det är jag det.

Men i "välkomnad och älskad" kan "behövd och betrodd" ingå, eller är älskad allt där de inte finns några krav eller förväntingar och betrodd, det är bara för de som hör den bofasta familjen till och inte svans-släktingar?
  • Mittnick
    iolanthe skrev 2010-05-25 11:21:32 följande:
    Jag har ingen aning om varför du tillskriver mig en massa åsikter jag inte har och aldrig har skrivit att jag har.
    Du skrev en sak, jag svarade, du svarade med en massa frågetecken och jag svarade och sedan har du ingen aning varför jag skriver till dig?

Hmm... Kanske reducera antalet frågetecken till inga nästa gång du inte undrar något.
Svar på tråden Styvbarn