• Mikkiz132

Styvbarn

Jag kan bara svara för mig men jag har två bonusbarn på 10 och 8 år och ett gemensamt på 8 månader och jag och min sambo skulle aldrig tvinga på hans barn att vara barnvakt åt vårat barn för det är ju vi som skaffat barn och det ska ju inte dom behöva lida över.
    Sen vill inte jag att dom ska känna nåt negativt mot att vi skaffade ett barn till som det lätt kan bli om man lämpar över massa ansvar på dom.

dom älskar sin lillasyster och leker med henne ofta men jag eller pappan är alltid i närheten och har ansvaret.
    Jag skulle heller inte vilja att en 10 och 8 åring var ensam med mitt lilla barn dom är för små för det.

Kan förstå om dom inte vill komma för att dom blir tvingade att passa sitt mindre syskon då känner dom nog sig som att dom bara är där för att hjälpa er och inte för att få va med sin pappa.

Andra sysslor tycker jag dock att man kan kräva att dom ska hjälpa till med i lämplig utsträckning.

Vill man verkligen få sova en morgon så får man väl skaffa barnvakt den gången men har man småbarn så får man inte sova så e det ju.

Svar på tråden Styvbarn