• hughelund

Regnbågstätt område?

Hej!

Vi skulle bli glada över lite tips på bostadsområden söder om söder som dels är allmänt barnvänliga och som dels har många regnbågsfamiljer.

/ fam F

• Svar på tråden Regnbågstätt område?
  • hughelund

Bananarama: Kanske inte riktigt såååå långt söder om söder, men tack för tipset. Ska vidarebefordra till frugan så får jag se vad hon säger om saken =P

yran: Aspudden *antecknar*, tack! Inga fler områden?

Ingen annan?

• paprikatingeling

Så ni går i flyttankar? :) Södermalm förstås (men det är ju söder, inte söder om söder :) och Hammarby sjöstad. Lite dyra kanske.

Bagarmossen och Skarpnäck ska vara regnbågstätt, särskilt Bagarmossen. Om
    /när vi lämnar Söder blir det nog Aspudden, Midsommarkransen eller Bagarmossen.

Vore kul att ses snart!

Kram!

• hughelund

paprika: Ja, både aningen dyrt och aningen för centralt för en norrlänning som mig med både söder och HS *ler*. Tack för övriga tips, hade för mig Bagarmossen men var inte säker, så det var bra att få det "bekräftat" här. Det är klart att vi borde ses snart. Jag, Lotta, är ju hemma heltid med E nu så vi kanske helt enkelt skulle ta och komma in till stan någon dag och hälsa på er. Ni är naturligtvis välkomna ut till oss också om ni skulle vilja. Vi får höras och bestämma närmare =) Hoppas allt är bra med er och lillkillen. Sköt om er! Kramar från hela familjen.

• hughelund

Tack SanJis! Ytterligare två områden att titta närmare på =)

Mirix: Skälby??? Ha ha, vad dumma vi är som inte tänkt på det tidigare =P Ja, om vi skulle flytta dit skulle det ju iaf bli 2 familjer där. Jippi!! =* 

• master of disaster

Bagarmossen! Här bor vi och många fler regnbågsfamiljer. Bara på "vår gård" bor två andra familjer.

• Mirix

ahh var det antal fmiljer om räknas bara, inte antal i familjen. För isåfall skule v kunna va hur många som helst om någraår

• ruccolas

bandängen som ligger här har smådjur (kaniner m.m.) att gå och titta på under vår, sommar. sedan finns en väldigt fin parklek med massor av småscyklar och klätterställningar osv.

det är väl förhållandevis relativt enkelt att få en hyresrätt i högdalen om man jämför med aspudden, hammarbyhöjden och bagis.

det går snabbt med tunnelbanana in till södermalm. ca. 15 min.

• Mirix

om två regnbågsfamiljer räkas som tätt kan vöäll nån vara juste o flytta till Skälby?

• Mirix

Vad vi vet jobbar det minst 2 lesbiska dagisfröknar i Järfälla, dt e ju inte exakt vad ni undrade över men ... ja jag ville bara skryta

• April80

Haha, jag måste ju lägga mig i här och säga Solna!

• Mirix

Solna e ju jättestort, du måste nog prcisera dig

Svar på tråden Regnbågstätt område?