• MamaLucy

MER ont efter naprapat behandligen... Orkar inte med det här mer....

Har varit hos naprapat 3 ggr nu för smärta i ryggen.. har haft ont i ca 2 år ( sen förlossningen typ..) och har dumt nog inte försökt göra nått åt det förrän nu...
    Ryggen känns ok precis efter behandlingen och ca 3 dagar.. Men sen... nu är det värre än nånsin.. Kan inte ens böja mig framåt, än mindre plocka upp nått framåt böjd, inte ens en tidning.. FAN vad trött jag blir på det här....
    Dags att få ryggen röntgad? eller vad ska jag göra?? Jag vet att man kan få träningvärk efteråt, men detta är inte träningsvärk.. Och den ska ju dessutom gå över...
    SUCK..... VAD GÖRA!?

• Svar på tråden MER ont efter naprapat behandligen... Orkar inte med det här mer....
  • Maria1

Låter konstigt. jag gick hos naprapat och blev mycket bättre.
    Jag tycker du ska söka sjukvård och få en röntgen.

• MamaLucy

ja, jag börjar bli SÅ trött på det här nu... Sjukgymnasten säger. trän träna träna.. Läkare ger mig värktabletter.. Naprapaten är jätte bra, men det verkar mest göra nytta för stunden..

• Jaynie

Har samma problem!
    Går hos kiropraktor för ryggbesvär och just efter känns det toppen, men sen efter någon dag gör det ont igen :(
    Får också smärtstillande av läkare och sjukgymnasten säger träna, och jag tränar och tränar men kommer ingen vart..

• Maria1

Jag tycker ni ska kräva röntgen. Det ska ju inte bli värre av att gå hos naprapat eller kiropraktor.
    vi betalar faktiskt skatt som ska täcka bla vård och då har ni rätt till en ordentlig undersökning.
    mig skickade de på vanlig röntgen, men då den inte visade något så fick jag komma på magnetröntgen och skiktröntgen

• MamaLucy

Jag började söka till företagshälsovården, och där verkar dom mest inriktade på att man jobbar fel och ska träna upp sej.. Men jag ska försöka tjata till mig en remiss till röntgen och få detta utrett ordentligt för det börjar verkligen gå ut över mitt humör, ocg min stackars familj *s*

• Jaynie

Jag gick till en doktor som sa, det är bara muskulärt, inget farligt.

• Maria1
    Jaynie skrev 2010-02-27 12:04:57 följande:
    Jag gick till en doktor som sa, det är bara muskulärt, inget farligt.
    Hur kan han vara så säker på det?
    Kostnadsfråga tror jag, röntgen är dyrt så de skickar inte folk dit om de anser det onödigt, men vi är patienter och vi har väl rätt att bli utredda ordentligt
Svar på tråden MER ont efter naprapat behandligen... Orkar inte med det här mer....