• Anonym (Orolig)

Pedofil i Hallstahammar

Jag har just fått reda på att det finns en dömd pedofil i Hallstahammar.
    Han har blivit dömd i både Tingsrätt och Hovrätt för Grovt övergrepp på barn.

Jag har sett hans vinröda volvo V70 i närheten av mina flickor och nu är jag riktigt rädd för att han ska förgripa sig på mina barn.

Jag har lugnt förklarat för mina flickor att de inte ska följa med någon som de inte känner eller någon de känner lite. Jag eller barnens pappa ska i såna fall godkänna detta. De har fått mobiler så de kan ringa när de känner sig osäkra.
    Vi hämtar och lämnar när de ska på olika former av aktiviteter.

Vi har tom bytt bilverkstad, så ska slippa träffa på honom när vi ska laga bilen.

Vad mer kan vi göra?
    Jag tycker det är så otäckt!

• Svar på tråden Pedofil i Hallstahammar
  • Anonym

Förstår att du tycker det är otäckt, men du har nog gjort vad du kan! Utbilda dina barn är det viktigaste du kan göra.
    Pedofiler finns tyvärr överallt, och det är nog istället en fördel att ni vetar råka att just den här personen är det.

• Anonym (Orolig)

Tack för ditt svar!

Du har helt rätt i att det finns pedofiler på de mest osannolika ställen i samhället, tänker på den där höga polisen som nu är häktad.
    Det verkar som fler och fler blir fast.

Den här mannen har ett par föräldrar som försvarar det han gjort och lägger ansvaret på barnet!
    En sak om de fördömmer vad han gjort och älskar honom som person, men här försvarar man även gärningen.
    Tycker det är så sjukt.

Både min man och jag utbildar, utan att skrämma, men förklarar orsaken till att barn måste vara försiktiga. Ex att inte åka med någon de inte känner, att skrika om någon tar i dem eller försöker tvinga med dem, att inte gå själva ute.
    Våra grannar och vänner gör detsamma.

• lykantrophona

Det är bra att du informerar dina barn om att alla vuxna inte är så snälla. Hur gamla är dina döttrar? Att hämta upp dem från aktiviteter kan ju vara lite onödigt om det är nära och barnen är stora.

Du behöver inte gå omkring och vara rädd hela tiden. Det finns gamla brottslingar överallt som tjänat av sitt straff. Du råkar bara vet om honom. Visserligen kanske det inte är klokt att ha honom som barnvakt, men att byta bilverkstad?

• Anonym (Orolig)

Ja, han jobbar på den bildverkstad som förvarade våra däck bla.
    Dit vägrar både jag och min man att fara igen!
    Vet flera som har slutat använda sig av firman pga att han jobbar där.
    Synd, för de har mycket duktig personal.

Mina döttrar är 10 och 12 år.
    Jag kommer att följa dem, nu när jag har sett hans bil vid flera tillfällen i deras närhet.
    Varken jag eller min man vill riskera något.

• Anonym (T)

Tack vare dig så vet väl halva Hallstahammar vem det är nu. Du har ju talat om vad han har för bil, vart han jobbar... Du kanske ska skriva namn och adress också??

• pussgurkan86

uuscchh vad läskigt. jag tycker ni gör bra i att informera era barn så mycket som det bara går. jag skulle aldrig släppa mitt barn ur sikte om jag hade vetat att en pedofil är så nära mig.

• pussgurkan86
    Anonym (T) skrev 2010-02-27 13:02:03 följande:
    Tack vare dig så vet väl halva Hallstahammar vem det är nu. Du har ju talat om vad han har för bil, vart han jobbar... Du kanske ska skriva namn och adress också??
    det är väl bara bra att hon upplyser folket vad det är för en person. inget fel med det.
  • Anonym (Orolig)
    Anonym (T) skrev 2010-02-27 13:02:03 följande:
    Det tänkte jag inte på...
  • Lady Gaga
    pussgurkan86 skrev 2010-02-27 13:08:13 följande:
    det är väl bara bra att hon upplyser folket vad det är för en person. inget fel med det.
    Precis. 
    I used to be Hikaru before I got run over.
  • Anonym (Orolig)
    pussgurkan86 skrev 2010-02-27 13:08:13 följande:
    Nu när jag tänker efter, så tycker jag att det är helt rätt att omgivningen ska få reda på dömda pedofiler.
    Som förälder har man större möjligheter att skydda sina barn på olika sätt och göra val i fråga om vänskap och kompisrelationer, vilka serviceinrättningar man väljer osv.
Svar på tråden Pedofil i Hallstahammar