• lyckligmamma

Hur tvättar man bort kräkluft på soffa?

Min kompis son har varit kräksjuk. Hon har tvättat allt, alla lösa tyger i tvättmaskon, och soffan skurades med diskmedel, tvättmedel o sköljmedel. Men doften har satt sig. Hurfår man bort doften? För evigt
    Tipsa gärna!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-02-27 14:40
    kräklukt ska de stå

• Svar på tråden Hur tvättar man bort kräkluft på soffa?
  • kokostoppen

vill jag med veta ättika kanske`? det luktar illa först men när ättikalukten försvunnit så förvinner iallafall kattpisslukt

• lyckligmamma
    kokostoppen skrev 2010-02-27 14:39:07 följande:
    vill jag med veta ättika kanske`? det luktar illa först men när ättikalukten försvunnit så förvinner iallafall kattpisslukt
    Kan man blanda den med något så att den inte stinker, soffan ska säljas o hon har en köpare
  • kokostoppen

med vatten men är det en skinnsoffa el tyg?

• kokostoppen

lukten sitter i en dag ca men det är på en skinnsoffa då

• lyckligmamma
    kokostoppen skrev 2010-02-27 14:49:58 följande:
    med vatten men är det en skinnsoffa el tyg?
    Tygsoffa
  • Elis är min kärlek

Jag hade iallafall inte kunnat med att sälja en soffa som är kontaminerad med magsjuka, lukt som tydligen inte vill försvinna. Tyvärr, inga tips. Släng den!

• kokostoppen

eller sälj den till nåt loppis? el skänk bort den till någon som verkligen behöver den?

• honungsmelon

Jag dränkte handdukar i ättika och lät dem torka såpass att de bara blev fuktiga. Sen la jag dem över på baksidan av tyget där våran hund kräkts och nu luktar det ingenting. Tvättade självklart överdraget så gott jag kunde och lät det sen torka innan jag hade på ättikshanddukarna.

• lyckligmamma
    Elis är min kärlek skrev 2010-02-27 14:53:28 följande:
    Jag hade iallafall inte kunnat med att sälja en soffa som är kontaminerad med magsjuka, lukt som tydligen inte vill försvinna. Tyvärr, inga tips. Släng den!
    Mend e vill köpa den ändå bara doften försvinner för den är ordentligt rengjord
  • Mymlan80
    honungsmelon skrev 2010-02-27 14:58:03 följande:
    Jag dränkte handdukar i ättika och lät dem torka såpass att de bara blev fuktiga. Sen la jag dem över på baksidan av tyget där våran hund kräkts och nu luktar det ingenting. Tvättade självklart överdraget så gott jag kunde och lät det sen torka innan jag hade på ättikshanddukarna.
    Bra förslag!

De delar som kan tvättas i maskin bör tvättas med ättika , ca 1-2 dl/maskin. Ättikan ska vara med I maskinen(ex i en tvättboll eller hällas direkt på tvätten) ej i tvättmedelsfacket. Ha med tvättmedel som vanligt.
    Välkommen Liten 091203
Svar på tråden Hur tvättar man bort kräkluft på soffa?