• Zvartaliljan

Shopoholics reor på nätet part 13 !

summertime123 skrev 2010-04-28 13:19:22 följande:
    Jag tänkte mest på att kavat skorna är i bättre material som andas m.m. o verkar mer slit tåliga. Är rädd att adidas skorna ska gå sönder snabbt eftersom de ska användas på dagis eller oroar jag mig i onödan? D va just en sån kavat matrix som jag funderade på först
    har haft både den adidasmodellen och kavat matrix-skor. Adidasen fick slängas efter ett par månader, katvigskorna såldes vidare för 250kr i jättefint skick fast de använts minst lika mycket...
    Men jag fortsätter köpa adidas ändå, men då mer för utseendets skull.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-06-19 07:54:34 följande:
    Molo tog inte emot de svarta stjärnplaggen som blektes för nån säsong sen, som reklamationer heller. Det fick butikerna själva stå för.
    Det är för att de tydligen inte "blektes"utan för att de är tryckta på ett vitt tyg och det är det vita tyget som syns igenom efter ett par tvättar då trådarna sträcks ut. De blev inte mer luddiga eller blekta än andra plagg, bara syntes mer på det svarta.
    Men jag tycker nog de behöver se över sin produktion när de trycker mörka tyger...för det funkar inte på de tyger de använder sig av.
    AochJsMamma skrev 2010-06-19 08:19:22 följande:
    har oxå hört att Molo är dåliga på reklamationer, likaså NS..trist tycker jag.
    Ns har jag inte haft problem med...tagit emot de flesta reklamationer.
  • Zvartaliljan
    lillronya skrev 2010-06-19 09:29:15 följande:
    Vad det än berodde på så såg ju plaggen bedrövliga ut och molo borde tagit tillbaka de.
    Att de inte tog tillbaka de gjorde ju att butikernainte vågade ta in så mycket svart gången efter.
    Ja, ja man får ju hoppas att de ser över det där.
    Ja jag förstår att butikerna inte vågade ta in dom...jag har inte vågat köpa...är inne på tredje paret svarta stjärnleggings nu bara för att de är så snygga, men alla tre har blivit superluddiga redan efter första tvätten
  • Zvartaliljan
    sesssan skrev 2010-08-31 11:52:58 följande:
    aa tack, frågan är vad jag ska ta för storlek..hon är snart 5 månader, men rätt stor av sig har 80 på kläder nu
    Mateo är 8 månader, jag har köpt en lurvoverall i 80 och den får jag vika en hel del, finns mycket växtmån. 74 sitter jättebra nu. Jag räknar med att använda 74 2-3 månader och sen 80 resten av vintern och en bit in på våren.
    Han är ca.70cm och 9kg.
    Har bild på han i 80 om du vill se.
  • Zvartaliljan
    sesssan skrev 2010-08-31 20:30:40 följande:
    Men gud nu blev jag osäker min tjej väger ju nästan 8 redan och är bara 4.5 månader, ..sen vet jag inte vilken färg lila eller rosa...gaaah beslutsångest, hade ju varit duktig och köpt en fin i sommaren  på rea å allt, mend en växte hon ju ur, det var ju 74 på den.

Mateo 8980gram (vägd idag) och 71cm i strl.80. Som du ser finns det gott om plats...och den LILA är FINAST!!!

• Zvartaliljan
    junibarn76 skrev 2010-08-31 23:21:06 följande:
    Jag har tittat på Mini a ture. de är väldigt snygga men är de inte oerhört...rymliga? Blir det inte otympligt att röra sig i dem för en sprallig treåring? Hur är de i storlekarna? Vad jag sett så står storlekarna i år istället för cl.
    Maia hade miniature förra året och hade inga problem med rörligheten Tvärtom är den mer rörlig än didriksson tycker jag...just för att den är mer rymlig...inget som tar emot när hon klättrar o håller på.
    Du kan ju räkna om år till cl så får du rätt storlek. Maia hade strl.3=98 förra året då hon var 95-100cm lång den vintern.

I år blir det dock Molo och Småfolk för Maia i overall och M.A.T i jacka istället. Småfolk har jag inte testat innan så det blir nytt för mig men hoppas den håller bra...
  • Zvartaliljan
    Groddansmamma skrev 2010-09-07 20:43:37 följande:
    Hur länge tror ni att man kan använda kavat höstskor? Hur kallt bör det vara när man börjar med vinterkängan? Vet inte vilken jag ska satsa på... Jag har en rätt liten plutt, så det kommer nog räcka med tossor i åkpåsen
    när det är riktigt kallt.
    Fram tills oktober ungefär brukar de användas här.
    Tänk på att en liten plutt som sitter still i vagnen kan bli ordentligt kall, och den främsta värmen försvinner ju från fötter och huvud så det är bättre o ha mer på huvud och fötter än att ha mycket på kroppen, t.ex en tjock overall, o sen bara tossor till. Här använder vi tossor nu. Och det är inte särskilt kallt än. Har t.o.m tossor inne ibland. Bara för att han ska behålla värmen bra när han kryper på kalla golvet.
  • Zvartaliljan
    Groddansmamma skrev 2010-09-07 20:43:37 följande:
    Hur länge tror ni att man kan använda kavat höstskor? Hur kallt bör det vara när man börjar med vinterkängan? Vet inte vilken jag ska satsa på... Jag har en rätt liten plutt, så det kommer nog räcka med tossor i åkpåsen
    när det är riktigt kallt.
    sen funkar ju kavats höstskor med en tjock ullstrumpa i när det börjar bli kallare, då är det ju inte stor skillnad mot deras vinterskor.
Svar på tråden Shopoholics reor på nätet part 13 !