• Anonym

Köpa renoveringsobjekt med smpbarn?

Ett hus säljs strax utanför centrum i vår stad. Vi har letat hus litegrann men aldrig vart helt nöjda. Nu finns ett hus tillsalu och det ligger som sagt strax utanför stan.
    Huset kostar 450.000 kr och har en stor tomt. Huset kräver totalrenovering. Inom två år kommer dt börjas bygga nya hus och n mindre stadsdel kommer därmed ligga precis vid huset, vilkt gör att husets värde kan komma att stiga väldigt mycket när man gjort iordning det. (Tomten är dessutom mer än dubbel så stor som de som kommer säljas där)

Ska man satsa på en sån stor grej när man har två små barn? Tanken är isåfall att vi hyr en 2:a att bo i så länge. Området tillhör den stadsdel där jag under många år velat bo i.
    Hur hade ni gjort? Vi har elektriker och andra inom branschen i släkten vi får hjälp av om vi skulle ta på oss detta

• Svar på tråden Köpa renoveringsobjekt med smpbarn?
  • Anonym (Hmm)

Vi håller på att bygga ett helt nytt hus just nu, vi har två barn, en snart 3åring och snart 5åring, det är jättejobbigt, är superviktigt att hela erat kontaktnät kan hjälpa till både med renovering och barnpassning när ni måste göra saker på huset, det sliter mkt och vi är jämt trötta, båda jobbar dessutom heltid, är semester att vara på jobbet kan jag säga.
    Ibland kommer vi hem jättesent, vi har byggt en koja med en liten säng i garaget så barnen kan sova om vi håller på sent och det blir inte alltid varma midagar för barnen, kalla plättar och pannkakor och en pizza, McDonalds och så, men ser ju även att det är begränsad tid som man gör detta och att det därför är värt det, vi har även en liten bit att åka mellan lgh och huset ca:4mil så det blir ju även en hel del bilåkande.
    Vi har ca:3-månader kvar av detta, ska bli skönt när det är klart.

• Anonym

Hur länge har ni hållt på? Tanken är isåfall att lägenheten kommer ligga max 5-6 km från huset

• Anonym (Hmm)

Vi har hållt på så här i ca:1år, vart ju meckigare när det blev kallt. Vart tyvärr ännu jobbigare när vi vart tvungna att byta dagis då kommunen inte kunde skjuta på inskolningsdatumet för nya dagiset med 3månader så nu har vi dessutom dagiset på nya stället. Var ju lättare att ha dagis här där vi bor nu men det gick inte(trodde vi skulle bli klara tidigare, bakslag på husbygget) så nu vart det som det vart. Jag jobbar bara 14dagar/månad så jag fuskade lite och hade barnen på dagis även när jag var ledig för att kunna åka ner och jobba på huset och sen åkte jag hem och hämtade dem till kl:17 och sen hem till lgh så det med mat och garagesovandet för barnen har vi bara gjort sen en månad tillbaka, var tvungen att lämna in jobbtider till dagis så jag kan inte "fuska" längre. Tyckte det var bättre att de var på dagis än nere vid huset med mig.

Hur lång tid tror ni renoveringen kan tänkas ta?

• Anonym (not....)

Alla är vi olika Vet 2 familjer som gjort vad ni funderar på, den ena familjen hade 3 småbarn då, den andra hade 2 små barn...
    Vi gav oss också in i det med 1 litet barn.... Vi redde dock inte ut det, det tog sååmycket tid för oss och allt blev så jäkla komplicerat kändes det som... VI trivdes inte alls med det och stod inte ut med allt som skulle göras och all röra.... Vi gav upp och sålde och köpte ett annat hus som var i betydligt bättre skick. Här finns också saker att göra såklart (inget nytt hus) men det är är ändå fint och de saker som ska göras här kan vi överleva Ingen totalrenorvering alltså... Men som sagt alla är vi olika och många fixar det trots att det är tufft på vägen, men gud så skönt det måste kännas när det är färdigt!!! DEN känslan skulle jag faktiskt velat ta del av Men vi var för lata kanske... Lycka till med ert beslut

Svar på tråden Köpa renoveringsobjekt med smpbarn?