Vad har hänt med min dumlefluff? HJÄLP! Snabba svar tack
Den är liksom klumpig med vätska... hjälp?? Den vägrade liksom bli tjock o nu är ser den... hemsk ut!!
Den är liksom klumpig med vätska... hjälp?? Den vägrade liksom bli tjock o nu är ser den... hemsk ut!!
Vad är en dumlefluff... låter som något underbart ätbart!!!
Skiter i hur det ser ut som det smakar som det låetr!!
Ge mig recept tack!!!
Snääääälla!
Låter som att den skurit sig. Är den grynig liksom?
Den har skurit sig... troligtvis har den inte varit ordentligt kall innan du vispade den... eller så har grädden varit för varm (kokat) innan dumlen smält.
Alltså halva vätskan har blivit till en smörig massa medans resten ff. är helt rinnig (typ vatten)
Låter som att den har skurit sig. Var den riktigt kall när du började vispa den? Man ska helst låta den stå kallt flera timmar. Jag brukar ha den i kylskåp över natten.
Den kokade inte o har stått 3h i kylen :S
Du kanske har vipsat den för länge? Ibland tycker jag att det är på håret att den inte ska skära sig...
ingen som har en bild på hur de ska se ut?
Tänkte om de vispats på toppen men ej i botten och de är därför de ser ut som de gör? Hur ska de smaka? :P Har det en smörig smak eller...??
de som inte är vätska påminne om smörkräm..
Sist jag gjorde dumlefluff så var det ingen idé att försöka vispa förrän efter tolv timmar i kylen, dvs över natten.
Ge fanken i fluffet tills imorgon. Hade du tänkt ha det ikväll så är det ju träligare. :/
Skulle inte ha de förrens imorgon men nu är de liksom kört och ingridienserna slut..
Skulle haft de i sonens födelsedagstårta i morgon. Gästerna kommer klockan 1
Någon som har något annat förslag på tårtingredienser som inte innebär tråkig banan/vanlijkräm?
Skakar liv i den här tråden lite; Jag behöver hjälp! Mitt Dumlefluff fluffar inte till sig. Smälte dumlen i grädde på eftermiddagen och tänkte vispa det nu då jag har ont om tid imorgon. Men det händer inget! Ska jag ställa tillbaka grädden i kylen över natten eller måste jag börja om från början? Har vispat i 10 min och det är lika löst fortfarande?!? Och jag var så noga att det inte skulle koka, bara värmde så Dumlen smälte...... HJÄLP!
Den är antagligen inte tillräckligt kall. Vet inte om du bara kan ställa in den igen och försöka senare dock.. Jag vispar aldrig innan den har stått 5 timmar i kylen, och då fungerar det alltid för mig. Minst 5 timmar innan man vispar! Helst 6,7 eller över natten.
Ska jag chansa att bara ställa tillbaka det eller har jag "förstört" nåt genom att prova att vispa?