• Anonym (osäker)

Slut med sex vid 38 års ålder?

Hej,  min sambo är väldigt trött på mig. Det märks trots att hon inte säger det.
    Vi  är båda 38 år och har barn.
    Så vad gör jag? Något mer sex lär det inte bli om det fortsätter så här i alla fall.

Min lust är det inget fel på men hon undviker mig.

• Svar på tråden Slut med sex vid 38 års ålder?
  • Anonym (Mr Respect36)

Hej
    Försök att hitta på nått kul ihop,som typ gå på bio efter de en middag ute på nån krog,bara mysa du och hon liksom.Ibland kan sånt lösa mycket problem.Eller så drar ni in på ett världshus under en weekend så ni får ensam tid då kan ni säkert också njuta av tillvaron tesammans.Jag vet har varit där själv en par gånger,finns säkert en bra lösning till att ni kan lösa detta på bästa vis,,lycka till{#lang_emotions_smile}

• Anonym (Mr Respect36)

menar att jag varit i den situationen,,

• panko

Du kan alltid fråga hur hon ser på det hela, det kan inte förvärra situationen utan kanske bringa lite klarhet. Det är ovissheten som knäcker en. Fråga rakt ut utan att skuldbelägga, var konkret och undvik att det blir bråk av det hela. Förklara hur du känner, det kan aldrig vara fel, dina känslor är dina.
    Ha det
    A

• Anonym
    Anonym (osäker) skrev 2010-02-27 21:56:48 följande:
    Hej,  min sambo är väldigt trött på mig. Det märks trots att hon inte säger det. Vi  är båda 38 år och har barn. Så vad gör jag? Något mer sex lär det inte bli om det fortsätter så här i alla fall. Min lust är det inget fel på men hon undviker mig.
    Tjejer behöver resepkt,hjälp,stöd i allt det vardagliga för att orka med(kanske alla behöber Men hjälper du till hemma,med städ,m barn etc....för får hon göra det mesta förstår jag om hon dissar sex med dig!!!
  • Anonym

Hon låter som en helt normal, svensk kvinna 35+. Det finns inte så mycket du kan göra. Hade hon haft intresse för sex och tyckt att hon inte haft lust pga att hon dragit ett stort lass hemma, hade hon själv sagt det till dig. Svenskor är ju så jämställda och frispråkiga så den biten är det ju inga problem med.

Nåja, du lever ett liv som många andra 35+ par gör med barn. Gilla läget, skaffa en fleshlight eller dumpa om du vill hitta en kvinna som inte tar dig för givet.

• redneck girl

har du frågat henne varför hon inte vill? alltså för att man är 38 så är inte livet slut.jag är just 38 år och blir då bara kåtare med åren.du måste fråga henne varför hon undviker dig,det borde hon ju kunna svara på.

• Anonym (osäker)

Tack för svaren. Det är mycket som blir klarare nu.

• Maryestelle01

Nä va tråkigt...jag är oxå i den åldern och min sexlust är också stor eller större.
    Du måste reda upp detta. För eras bådas skull. Ibland blir det så att man måste ta sig igenom en del obehagliga sanningar för att lösa problem.
    Korten på bordet. Ta upp probelmen som hur du uppfattar det hela..det vill säga inte sanningar. Kan det bli värre?

Svar på tråden Slut med sex vid 38 års ålder?