• alterego

Skulle du ge ditt barn Bratz-dockor?

Oavsett om ni har barn eller inte, pojke eller flicka, skulle ni ge ert barn/framtida barn Bratz-dockor eller liknande?

Ingen docka av detta slag skulle någonsin komma innanför min dörr.
    Tycker det är sjukt vilken kvinnobild de ger små barn, med sina getingmidjor, melontuttar, korta tröjor, kjolar, och smink.

Tycker ni detta är ok?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Skulle du ge ditt barn Bratz-dockor?
  • Bevabus

Det finns inte en chans. Och det är för dem skälen som du givit. Jag förstår inte poängen med att göra såna dockor när vi redan hade dockor som såg helt okej ut. Visst, Barbie-dockor är väldigt vackra men deras kroppar var ändå naturliga. Det är inte Bratz-dockornas.

Sing for the moment
  • norgesessan

Aldrig i livet, fulare och mer misbildade dockor får man leta länge efter....

Emil 25/1-03, Jonathan 26/9-05 och Isabelle 2/2-09.
  • Eisa

Om sonen sa med sina vackra Bangladeshögon: "Snälla mamma, kaaaaaaaan inte jag få en sån där docka?" så skulle jag lugnt köpa en.

Jag är inte särskilt konsekvent.

• Mandi74

Ja, flickorna hade sånna när de var yngre, nu är de tonåringar och vill inte leka med sånt längre.

Det är mänskligt att tänka vist och handla dåraktigt
  • psychocandy

Är glad att de inte fanns när jag var liten. Nej, skulle inte köpa dem till egna eller någon annans barn.

• Majsan70

jajamensan det har jag köpt till min dotter. De ser ju sjukt roliga ut de där dockorna med sina stora orealistiska huvuden och i övrigt helt orealistiska mått.
    Kan inte se varför man inte skall köpa dem?
    Jag hade en vision när jag som ung mamma sa att mina barn skall inte: leka med barbir o liknande, inte leka med vapen, inte äta godis...ja massa sånt...med åren blir jag visare och inser att det där inte är så farligt.

Värderingarna de får med sig från mig som person är det som präglar dem o än så länge har det funkat bra. Så bra att min tonårsdotter tex vägrar sminka sig eftersom hon är snygg som hon är ändå. ( hennes egna ord)

• Fawlty Towers

Jag skulle inte köpa en men jag skulle inte förbjuda den heller om mitt barn fick en i tex present.

Jag är inte ett dugg orolig för att mitt barn ska få en skev världsbild eller egenbild pga någon docka. Vi kommer använda oss av samtal och väldigt öppna ögon för att råda bot på sånt.

Kan inte påstå att mina barbiedockor med sina getingmidjor och könlösa kön gav mig någon skev bild på nåt sätt. Jag lekte, jag tröttnade.

Bratz är dock sjukt fula och tillgjorda så jag vill inte se skräpet hemma av den anledningen.

Svar på tråden Skulle du ge ditt barn Bratz-dockor?