• Anonym (för mycket)

lån på 3.5 miljoner?

Ni som har lån på ca 3.5 miljoner vad har ni för inkomst? vad betalar ni i månaden med räntor? amorterar ni? hur mycket? vad har ni kvar att leva på?

har köpt hus med sambon men det känns som vi har tagit oss vatten över huvudet kanske. Vill inte berätta för någon eftersom alla tror att det är bra och det är viktigt att hålla en fasad för vänner och arbetskamrater. Vi kan inte sälja nu eftersom vi nyss har flyttat in. Kan man ändra sig och sluta att amortera på lånet?

• Svar på tråden lån på 3.5 miljoner?
  • Anonym (sanna)

vi har bara lån just över 500,000 så jag kan inte svara på din frågor i början av TS men du kan intee sluta amortera på lånet om ni bundit upp det.
    det är jag rätt säker på, men prata med banken.

• Anonym (Pia)

Det beror på hur ert lån ser ut, om ni kan sluta amortera eller ej. Du skriver att ni tagit er vatten över huvudet, hur? Banken har väl räknat på er situation innan de gav er lån?

Jag har bara lån på 1,2 miljoner. Amorterar ingenting.

• Anonym

Vi har lån på 2,6 och en inkomst på 30000:- efter skatt. Amorterar inget. Klarar det galant. Blir ju mycket mindre än vi skulle haft i hyra. Tala med er bank!

• Anonym
    Anonym skrev 2010-02-27 23:49:03 följande:
    Vi har lån på 2,6 och en inkomst på 30000:- efter skatt. Amorterar inget. Klarar det galant. Blir ju mycket mindre än vi skulle haft i hyra. Tala med er bank!
    Hur lyckas ni me det? vi har ca 32000 i inkomst och räknar med att kunna låna 1100000, antar att det handlar om övriga utgifter.

TS det är så svårt att få svar på en sådan fråga, du måste kontakta banken. De borde ha gjort en budget för att se om ni klarar av ett sådant lån.
  • Anonym (hej)
    Anonym skrev 2010-02-27 23:49:03 följande:
    Hej. Oj har ni verkligen 2,6 milj?? På 30000 kr??? *hm* isf skulle jag då lätt kunna få min drömbostad här då priserna är lägre än det...hhmmm
  • Anonym

Har lån på 3,5 miljoner. Jag och maken tjänar 50 000 kr brutto vardera så för oss är det inga problem. Vårt hus är värderat till 5,5 miljoner så vi behöver inte amortera på lånet - om man behöver det beror på husets värde. Vad la ni i kontantinsats? Vad har ni i lön idag? Vilken ränta har ni fått?

• Anonym

Har lån på ca 3,5 miljoner, vi har en sammanlagd inkomst på 90 000 kr/mån innan skatt. Det funkar bra för oss, vi har räntan obunden och amorterar inte eftersom vi inte har topplån.

• leia83

vi har lån på 3,5 milj vi har en inkomst på 45.000 tilsammans amorterar ingenting alls betalar bara ræntorna. Vi har inga problem att klara det.
    Vet inte om man kan gå øver till att inte amortera alls. Vi gjorde den dealen med banken nær vi tog lånet. Det ær inte lønt att amortera ett så stort lån ændå då man inte kan betala tillbaka det under en livstid. Vi betalar førmoligen av allt i en enda stor summa om 10 år i stællet.

• Anonym (amortera)

Att inte amortera alls oavsett om man inte kommer hinna betala av lånet eller inte anser jag vara dumt. Huset kan om det står på fel ställe tappa värde, hur roligt är det att sälja huset med förlust? om så bara 100.000?

Vi har lån på 1,3 utan topplån. vi har ut 32.000 + BB och amorterar 1000/månad, vi kommer att höja det till 2000.

för att köpa ett hus på 3,5 miljoner skulle jag nog vilja ha en inkomst på minst 60.000. Man bör klara av en ränta på 6% iaf. Sen bör man ha i beräkning att ngn kan bli arbetslös eller sjukskriven...

Svar på tråden lån på 3.5 miljoner?