• Bliglin

Orkar inte vara mamma längre

Jag tror att du skulle må bättre om du struntade i dina föreställningar om vad du "borde" göra när det gäller din dotter. Hon är ju bara ett år!

Varför inte låta henne leka medan hon äter? vad är det för fel med det? Här hemma är mat och mellis en glad stund med både bus och lek och ätande och min son är ca 20 månader
    Varför "borde" hon sova i sin egen säng? Om du/ni har svårt att sova med henne i sängen är det ju en sak (och kanske läge att köpa större säng!?). Men jag tror att de flesta barn HAR ett stort närhetsbehov och att det är fullt normalt att de vaknar och gnyr lite 2-många ggr per natt. Det gör min son i alla fall, mer eller mindre i perioder, och han ligger förvisso i sitt eget rum i en 120cm bred säng och jag och sambon sover med honom varannan natt. Funkar super för oss. Vi ligger bredvid tills han somnar och sedan lägger vi oss i vår säng när vi väl lägger oss. Men vi turas om och tar varnnan natt. Och vid första "pipet" så kilar den av oss över till hans rum och sover där resten av natten Det funkar för oss. Vi ligger också bredvid tills han somnar. helt normalt anser jag.
    Dock skulle det nog underlätta avsevärt för dig om du kunde dela på bördan med din man. Kanske ta varannan nattning... och passa på att ta en promenad när maken ska natta så du slipper höra gnället. Hon vänjer sig säkert snart vid att nattas av er båda
    Lycka till!
Svar på tråden Orkar inte vara mamma längre