• anyXX

Tråkigt att vara hos min mans släkt

Känner mig så taskig. Jag tycker jättemycket om min mans farmor och vi åker till henne ganska ofta och stannar ett par nätter. Men, det är så himla tråkigt att vara där! Antingen ska min man fixa något till henne (vilket jag förstår!) eller så lägger han sig och sover el spelar datorspel medan hon tar hand om vår dotter. Denna gången sa han att det skulle bli annorlunda och att vi skulle göra lite mer tillsammans (när vi är hos min familj spelar vi spel, kolla på film, gör utflykter tillsammans etc) men det är samma som vanligt. Snark.... tar med mig böcker men man kan ju inte sitta och läsa hela dagen heller.

• Svar på tråden Tråkigt att vara hos min mans släkt
  • Cia o krabaten

Kan inte du passa på att hitta på egna saker då?

Själv låter det som en dröm
    Antingen att jag stannade hemma och fick ha huset själv, eller att jag kunde ha med min hobby och pyssla med den eller gå och shoppa i lugn och ro.
    Frissan, SPA, manikyr-you name it!
  • anyXX
    Cia o krabaten skrev 2010-02-28 18:45:56 följande:
    Kan inte du passa på att hitta på egna saker då? Själv låter det som en dröm Antingen att jag stannade hemma och fick ha huset själv, eller att jag kunde ha med min hobby och pyssla med den eller gå och shoppa i lugn och ro. Frissan, SPA, manikyr-you name it!
    Ah, glömde säga att  jag har 12 dagar till BF. Annars kan jag stanna hemma själv, men nu när det är så kort tid till jag ska föda vill jag helst vara nära min man.... annars gör jag så ibland - det är härligt :)
  • Cia o krabaten

Ahh, men passa på att skäm bort dig med frissan, manikyr, massage osv osv.

Det man verkligen får ont om första tiden med bebis är tid för sig själv!
  • Stårschan

Låt bli att följa med. Om du ändå bara blir behandlad som om du var ivägen kan du väl lika gärna stanna hemma åtminstone varannan gång. Jag känner precis igen känslan, men för mig har den gått över nu.

Den som vill bli älskad för den hon är, gör klokt i att se till att hennes sanna jag är värt att älska!
Svar på tråden Tråkigt att vara hos min mans släkt